توافق‌نامه تجارت آزاد ایران و سوریه موجب توسعه اقتصادی می‌شود

رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: اجرای توافق‌نامه تجارت آزاد ایران و سوریه منجر به توسعه همکاری‌ اقتصادی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۲۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، حسن دانایی فر امروز در همایش تجاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد،  با اشاره به تاکید رهبران دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری گفت: در حال حاضر توزان لازم بین مولفه‌های، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی بین ایران و سوریه وجود ندارد. 

 رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه  با بیان اینکه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران در یک سال گذشته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته است، گفت: با ایجاد کمیته مشترک بازرگانی و همچنین دفتر بازرگانی ایران در سوریه که در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود، به دنبال زمینه‌سازی برای رسیدن به سطح روابط گسترده‌‌تر تجاری و اقتصادی است. 

وی گفت: برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور باید تفاهمات بانک‌های مرکزی دو کشور اجرایی شود و موانع در مسیر حمل و نقل کالا برداشته شود، ضمن اینکه افزایش تعداد پروازها بین دو کشور هم یکی از ضروریات است. 

رئیس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی بین دو کشور وجود دارد ، گفت: توافق‌نامه تجارت آزاد بین تهران و دمشق باید به توسعه روابط اقتصادی کمک کند.

وی به لزوم افزایش شناخت بخش خصوصی ایران از بخش خصوصی سوریه تاکید کرد و گفت: توسعه نیافتن روابط اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور از نقاط ضعف در توسعه روابط تجاری بین دو کشور است. 

دانایی‌فر خواستار توسعه  راه‌های مختلف حمل و نقل بین ایران و سوریه شد و گفت: فراهم سازی این امکانات به توسعه روابط اقتصادی  کمک می‌کند، بویژه با افزایش پروازها  بین دو کشور در این ارتباط باید گام برداشت.

 وی با بیان اینکه  اکنون راه زمینی بین 2 کشور چندان مناسب نیست، اظهار داشت: با ایجاد شرکت‌های مشترک می‌توان کالاهای مشترک به بازارهای جهانی و نیز کشورهای عربی ارسال کرد. 

ارسال نظرات