خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: 14 هزار بسته غذایی و بهداشتی به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس توسط نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل زده‌ خوزستان توزیع شد .
کد خبر: ۹۱۳۳۴۲۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

به گزارش بسیج سردار یعقوب سلیمانی عصر چهارشنبه در آیین اهدای 14 هزار بسته غذایی و بهداشتی برای کمک به مردم سیل زده خوزستان در یادمان بیت المقدس اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز در سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در سال 1361 در محل این عملیات غرورآفرین ، این برنامه برگزار شد .
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: خوزستان در جریان سیل اخیر دچار صدماتی شدکه وظیفه خود دانستیم برای کمک به مردم آسیب دیده و کمک به کاهش آلام آن ها وارد میدان شویم .
وی تصریح کرد : امروز توسط خادمان شهدا در یادمان بیت المقدس ، 14 هزار بسته غذایی و بهداشتی مورد نیاز مردم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان ، توسط 200 دستگاه خودروی سبک به مناطق سیل زده استان ارسال شد.
سردار سلیمانی گفت: سیلاب اگرچه خرابی هایی را به دنبال داشته و مشکلات زیادی را برای مردم این استان ایجاد کرد اما همدلی و همبستگی از برکت های این سیل بود که به نوعی خاطرات دوران دفاع مقدس را برای همگان تداعی کرد .
وی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم خون گرم خوزستان در کنار رزمندگان مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند و امروز نیز حمایت های این مردم شهید پرور از سیل زدگان همچنان ادامه دارد.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: این کمک‌های مردمی بر اساس نیاز سنجی ها صورت گرفته و بی‌شک همچنان ادامه دارد و نیروهای بسیج و سپاه نیز تا آخرین لحظه درکنار مردم ایستاده ایم.
سردار سلیمانی گفت: در ماه گذشته11 اردوگاه خوزستان در شمال ، مرکز و جنوب به عنوان محل اسکان سیل زدگان تعیین شده و 150 هزار نفر ظرفیت اسکان پیش بینی شده بود.
وی ادامه داد: در این مراکز روزانه به تناسب نیاز بین 10 تا 15 هزار پرس غذا پخت می شد و با هماهنگی با ستاد عتبات نیز بازسازی مناطق سیل زده در دستور کار قرار گرفته است .
به گزارش بسیج آیین اهدای بسته های کمک های مردمی در آستانه ماه مبارک رمضان در یادمان بیت المقدس واقع در پادگان شهید حبیب اللهی اهواز برگزار شد.
این بسته ها شامل مواد غذایی بهداشتی بود که بین روستاهای آسیب دیده خوزستان در حال توزیع است .
استاندار خوزستان پیش از این اعلام کرد که حالت فوق العاده در خوزستان با توجه به کاهش دبی سدهای این استان در روزهای اخیر و برطرف شدن خطر سیل و آبگرفتگی از روز چهارشنبه 11 فروردین در این استان لغو شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز پیش از این گفته بود که 256 هزار و 701 نفر از تاریخ چهارم فروردین امسال تاکنون در سیل خوزستان امدادرسانی شدند و این امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها