معاون سیاسی سپاه استان البرز گفت: برای رونق تولید لازم است به دنبال اصلاح شغل در جامعه باشیم و بانک ها نیز به دنبال ایجاد شغل نباشند و شغل ها را با حمایت پولی از مراکز تولیدی که مشکل مواجه هستند، حفظ کنند تا نیروی انسانی بیکار شده همانند صنعت نساجی به کار برگردد.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر علی قاسمی در همایش گرامیداشت مقام معلم که از سوی سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز در کانون فرهنگی ورزشی شهید سبحانی کرج برگزارشد، اظهارداشت: به دلیل تحریم ها، کشور در حوزه اقتصادی با مشکل روبرو شده است که برای عبور از سختی های ناشی از آن باید همدلی داشته باشیم و به اصلاح تغییر رفتارها در این حوزه بپردازیم.

برای رونق تولید به دنبال اصلاح شغل در جامعه باید باشیم

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی کشور نمادسازی باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سود معقول در جامعه باید آموزش داده شود زیرا در تمام دنیا انعطاف در معامله دارند در حالی که در آموزه های دینی ، اخلاقی و رفتاری ما نیز به این مهم تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها به خاطر اعتقاد و باورهایشان به پرچم و ... خلاف نمی کنند در حالی که در ایران کدام دزد یا رانت خواری را می بینید که بگوید به خاطر پرچم کشور و یا شهید دست به تخلف نمی زند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های اقتصادی در کشور باید جدی گرفته شود، یادآور شد: برای رونق تولید لازم است به دنبال اصلاح شغل در جامعه باشیم و بانک ها نیز به دنبال ایجاد شغل نباشند و شغل ها را با حمایت پولی از مراکز تولیدی که مشکل مواجه هستند، حفظ کنند تا نیروی انسانی بیکار شده همانند صنعت نساجی به کار برگردد.

وی گفت: مقام معظم رهبری 20 سال است که شعار سال اعلام می کند که 65 درصد آن مربوط به بخش اقتصادی است چون اقتصاد و معیشت در نگاه ایشان جایگاه مهم داشته و دارد.

دکتر قاسمی از رونق تولید به عنوان یک بحث تخصصی یاد کرد و افزود: برای مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن باید اراده قوی داشت تا با همدلی این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به تلاش ترامپ برای بازگشت ایران به پشت میز مذاکره پرداخت و ادامه داد: آمریکا برای تحریم کشور ها تا کنون 120 مدل داشته است که 80 مدل آن روی کشورها بی تاثیر بوده است و تنها 40 مدل آن تاثیر در تغییر رفتار مردم کشورهای مورد تحریم قرار گرفته داشته است و تغییر حاکمیت آن تحریم ها نیز صفر بوده است.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت ها مختلف کشور در حوزه اقتصادی استفاده کنیم و خط مقاومت را در جامعه تقویت کنیم.

وی بیان داشت: اوج تحریم های آمریکا علیه ایران در حوزه نفت است که با راهکارهای مناسب امکان کاهش مشکلات و سختی های ناشی از آن در کشور وجود دارد.وی تاکید کرد: برای فرهنگ سازی در حوزه اقتصادی نیاز به آموزش معلمان در مدارس برای جامعه هدف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها