دوره آموزشی راهنمایان سواد رسانه با همت سازمان های بسیج رسانه، سراج، دانشگاه ولایت و ... در شهرستان ایرانشهر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۹۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، دوره آموزشی راهنمایان سواد رسانه با همت سازمان‌های بسیج رسانه، سراج، دانشگاه ولایت و ... در شهرستان ایرانشهر آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام چندانی، مسئول سازمان رسانه‌ای سراج در مراسم افتتاحیه این دوره اظهار داشت: نگرانی نسبت فضای مجازی و رسانه برای خانواده‌ها بسیار زیاد است و خانواده‌ها همواره به دنبال راه کاری برای مدیریت اعضا هستند.

وی افزود: سال گذشته همین دوره با عنوان دوره تربیت مربی سواد رسانه در مرکز استان برگزار شد که ثمرات مثبتی داشت که باعث شد ما این دوره را برای جنوب استان هم برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: این دوره طی دو روز و با حضور مربیان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

یوسف علی بیگی، مدیر سازمان بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان هم در اینباره گفت: این دومین دوره آموزشی حرفه‌ای سواد رسانه و فضای مجازی در استان است که در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین دوره آموزشی با موضوع فوق سال گذشته در زاهدان برگزار شد که مورد استقبال حضار واقع شد و این مسئله موجب آن شد که دومین دوره را نیز خاص جنوب استان برگزار کنیم.

مدیر سازمان بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این برنامه به صورت همایش دو روزه برگزار می‌شود، که سه استاد کشوری و سه استاد استانی به آموزش مباحث می‌پردازند.

علی بیگی تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی به عنوان یک ابزار مدرن ارتباطی به صورت فراگیر روز به روز در حال گسترش است و به تبع آن در ایران نیز با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک ابزار سریع و آسان ارتباطی تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: هم اینک سیستان و بلوچستان از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رده‌های آخر کشور است، اما از نظر رشد نفوذ اینترنت نخستین استان کشور به حساب می‌آید.
ارسال نظرات