نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

سپاه پاسداران برخاسته از متن مردم و مؤلفه قدرت نظام است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سپاه برخواسته از متن مردم و مولفه قدرت نظام است، گفت: با ابتکاری که حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد اتصال بین سپاه به بسیج داشتند، این نهاد گسترده ترین نهاد مردمی در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۹۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت‌امنای خانه مردم‌نهاد این استان در نشست صمیمی بسیج اقشار سپاه روح‌الله استان مرکزی با هیئت‌ مدیره سازمان‌های مردم‌ نهاد استان مرکزی با تأکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد ریشه عمیق در کشور دارند، بیان داشت: قرن ها از فعالیت سازمان های مردمی در این کشور می گذرد و اینها خدمات مختلف و گسترده ای در کشور انجام داده اند.

وی عنوان کرد: متأسفانه هم اکنون با خلأ قانونی برای اداره جامع سازمان های مردم نهاد در کشور مواجه هستیم که امید داریم با تدابیر وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی این موضوع حل شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تأکید بر اینکه هرچقدر ایجاد بستر برای سازمان های مردم نهاد با نهادهای دیگر فراهم شود آثار مثبتی برای کشور خواهد داشت، افزود: دستگاه های دولتی برایشان مطلوب است که با دراختیار گذاشتن بخشی از امکانات و تجهیزات، فعالیت ها و وظایف خود را به این سازمان ها واگذار کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری پروژه های دولتی به این سازمان ها می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف عالی کشور داشته باشد، گفت: هدف این جلسه بیشتر ایجاد ابتکار سازمان های مردم نهاد با نهاد ارزشمند و گسترده سپاه پاسداران است که می تواند نتایج مفیدی به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در قانون اساسی دولت نمی تواند در اداره این سمن ها نقشی داشته باشد، افزود: سازمان های مردم نهاد در چارچوب قوانین می توانند اهداف خود را در جامعه دنبال کنند و به دولت و سازمان های دیگر کمک شایانی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه برخواسته از متن مردم و مولفه قدرت نظام است، گفت: با ابتکاری که حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد اتصال بین سپاه به بسیج داشتند، این نهاد گسترده ترین نهاد مردمی در کشور محسوب می شود که ارتباطی قوی و نزدیک در طول این چهل سال با مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با بیان اینکه حضور سپاه و بسیج در عرصه های مختلف در طول این چهل سال توانسته آثار مطلوب و مثبتی برای کشور به ارمغان داشته باشد، افزود: این حضور عمیق و موثر در صحنه های مختلف انقلاب باعث بیشتر شدن کینه های دشمنان نسبت به نظام اسلامی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام احمقانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران بیان داشت: این اقدام نشان دهنده عمق نفوذ مردمی سپاه در کشور و منطقه است که خاری در چشم دشمنان انقلاب است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی ادامه داد: سازمانی با این عمق مردمی لازم است، ارتباطی موثر و مستمر با نهادهای مردمی داشته باشد و آغازی شروع کارهای بزرگی چون کنگره شهدا در استان باشد.

وی با بیان اینکه امسال کنگره شهدا از بزرگترین اقدامات استانی است، خاطرنشان کرد: باید همه توانمان را در اختیار بگیریم تا بتوانیم با استفاده از تمامی ظرفیت ها این کار عظیم را انجام دهیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار