خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خبر داد:

ظرفیت و پتانسیل‌های خوب امکانات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت:دانشگاه آزاد شاهرود ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی از لحاظ امکانات دارد و لذا تنها راه گریز از مشکلات تشکیل گروه‌های علمی و ارائه طرح‌های درآمدزایی است.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۴۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد ابوالقاسمی‌فر در مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد که با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و معلمان شاهرود در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار شد بابیان اینکه برای توسعه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این دانشگاه با کمبود نقدینگی مواجه هستیم، تصریح کرد: علی رغم این کمبود اعتبارات می‌بایست در بیمارستان یک سری هزینه‌ها انجام شود تا دانشجویان بتوانند دوره‌های تحصیلی مربوط به رشته‌های خود را با موفقیت سپری کنند.
وی با بیان اینکه هفت پزشک متخصص به بخش بیمارستان این دانشگاه افزوده شده است، اضافه کرد: بخش آی سی یو بیمارستان قبل از عید نوروز با ۱۰ تخت افتتاح و بخش ریکاوری نیز تجهیز شد و لذا می‌کوشیم تا از طریق جذب متخصصان و برون‌سپاری برخی قسمت‌ها مایحتاج بیمارستان را تکمیل کنیم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بابیان اینکه سال ۹۱ این دانشگاه ۱۲ هزار دانشجو داشت، اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که این کاهش نه در شاهرود بلکه در کل کشور مشهود و باعث کاهش درآمد‌های دانشگاه شده است‌
ابوالقاسمی فر بابیان اینکه اگر بخواهیم به درآمد شهریه‌ها اکتفا کنیم اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد، تصریح کرد: افزایش هزینه‌ها و کاهش شهریه‌ها از سوی دیگر به مشکلات دامن زد، اما تلاش شد با برنامه‌ریزی لازم ۷۰۰ میلیون تومان هزینه‌ها را کاهش دهیم و درآمد‌ها را ثابت نگه داریم.
وی افزود: دانشگاه آزاد شاهرود ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی از لحاظ امکانات دارد و لذا تنها راه گریز از مشکلات تشکیل گروه‌های علمی و ارائه طرح‌های درآمدزایی است و کمک دانشجویان و اساتید می‌تواند دانشگاه را از بن بست‌ها خارج کند.
سرپرست دانشگاه آزاد شاهرود بیان اینکه تلاش شد علیرغم کاهش تعداد دانشجویان رشته‌های غیرفعال را فعال و دانشجو در این حوزه جذب کنیم، بیان کرد: از بین ۱۳۰ رشته تحصیلی تعدادی از آن‌ها غیر فعال بود که از طریق فعال سازی همین رشته‌ها، بهمن ماه سال گذشته ۲۰۰ دانشجو جذب این دانشگاه شدند.
ابوالقاسمی فر با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و مرکز رشد این دانشگاه نیز طی سال گذشته فعال شد، اضافه کرد: عقد تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی و فنی حرفه‌ای و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ایران تنها بخشی از فعالیت‌های موفق دانشگاه آزاد واحد شاهرود را تشکیل می‌دهد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بابیان اینکه جای کنفرانس‌های علمی معتبر در این دانشگاه خالی است، عنوان کرد: بر این مهم تاکید شد که تمام گروه‌ها و اعضای هیئت علمی در این زمینه فعالیت‌های بیشتری را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها