خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: از مسئولان قضایی شهرستان می‌خواهیم مشکلات مسکن مهر شهر را حل کنند.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۵۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: روزهای پایانی ماه شعبان‌المعظم را سپری می‌کنیم، امیدواریم که خدای متعال همه ما را مورد عفو و مغفرت خود قرار دهد.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ماه پر برکت و پرکرامت رمضان‌الخیر و تبریک پیشاپیش این ماه مبارک، توصیه می‌شود در کنار روزه گرفتن که اصلی‌ترین عبادت این ماه است، اطعام و افطاری دادن را از یاد نبریم، از  قرآن و دعا خواندن غافل نشویم، مستمندان و گرفتاران به ویژه نزدیکان فراموش نشود، به حضور در مساجد و مجالس مذهبی و بهره‌گیری از آموزه‌های تربیتی و اخلاقی نیز در این ماه توجه شود.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توصیه‌های دلسوزانه، توجه ویژه به روزه اولی‌ها است. نوجوانان به ویژه دختران که تازه مکلف می‌شوند به آنها رسیدگی شود که ان‌شاءالله این ماه خیر و برکت برای آنان پرخاطره و پرلذت و درس‌آموز باشد.

هاشمی در ادامه به سالروز بزرگداشت شیخ کلینی و شیخ صدوق اشاره کرد و گفت: این دو شخصیت از بزرگان و محدثان شیعه و حافظ و نگهدارنده میراث شیعه بودند. روز بزرگداشت این دو شخصیت حرکت مبارکی برای معرفی هرچه بیشتر آنان است.

وی بیان کرد: شیخ کلینی (ره) شخصیتی است که حتی دانشمند اهل سنتی همچون ابن‌اثیر او را زنده کننده مذهب شیعه معرفی می‌کند. این شیخ بزرگ در کتاب گرانسنگ که اولین کتب اربعه شیعه است نزدیک به  16 هزار و 199 روایت از پیامبر و ائمه معصومین (ع) نقل می‌کند.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: وی در طول 20 سال از عمر شریفش، برابر اندازه کتب صحاح سته اهل سنتی که در طول یک قرن شش نفر نوشته‌اند این کتاب را به رشته تحریر در آورده و این مجاهدت و ایثار و وفاداری این شخصیت به اهل بیت (ع) را آنهم در دوران ضعف مذهب و کثرت مخالفان اهل بیت نشان می‌دهد.

هاشمی متذکر شد: شیخ صدوق متولد شده با دعای حضرت ولی‌عصر (عج) است که شهید اول تعبیر الامام بن الامام الصدوق را در این باره به کار برده است و شیخ الطایفه طوسی می‌فرماید در حفظ احادیث و کثرت معلومات مانندی نداشت. به عموم مومنان به ویژه جوانان توصیه می‌کنم در کنار قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و خواندن صحیفه، کافی و انس با کتب احادیث را مثل قرآن در برنامه‌های خود داشته باشند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز معلم و هشدار در مورد اجرای سند 2030، اظهار کرد: از معلمان انتظار می‌رود سند 2030 را مطالعه کنند تا به تعبیر رهبری سرباز برای غربی‌ها تربیت نکنند بلکه برای اسلام اهل بیتی سرباز تربیت کنند.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: معلمان متعهد نسبت به اجرای حتی یک بند کوچک این سند خائنانه دغدغه داشته باشند. متاسفانه با توجه به هشدارها و ماهیت مبتذل این سند، وزیر ارتباطات دولت تدبیر از تعهد به آن صحبت می‌کند، این موضع خیانت به کشور و اسلام است. سندی که از جمله نماز، قرآن، دعا، پاکدامنی، حلال و حرام، تکالیف دینی، عفت، ارزش‌های انقلاب و مهدویت در آن معنا ندارد.

هاشمی تصریح کرد: نکته دیگر بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی رها شده است که یک دغدغه اساسی به شمار می‌رود. متاسفانه فضای مجازی رها شده می‌کشد، بی‌آبرو می‌کند، فساد مي‌آورد، خانواده از هم می‌پاشاند، دزدی، اختلاس، فحشا و هر رذیلتی را به همراه مي‌آورد.

وی گفت: قتل طلبه همدانی نتیجه رها شدن فضای مجازی است،  قاتل به تعبیر رهبر معظم انقلاب چهار نوع اسلحه در فضای مجازی نشان می‌دهد آن هم «جهاراً و نهاراً»، یعنی در روز روشن و بدون هیچ جرمی و چند فرزند را یتیم می‌کند. رهبر انقلاب سپس نسبت به خرید و فروش سلاح هشدار دادند و به نیروی انتظامی گفتند نباید اجازه داده شود و این موضوع بيش از همه مربوط به نیروی انتظامی است.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان خوزستان، اظهار کرد: از تلاش‌هاي 50 ساله حضرت آیت‌الله موسوی جزایری و مجاهدت در ابعاد مختلف استان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

هاشمی افزود: ایشان عنوان کرد که با خدای خود عهد بستم تا آخر عمر در خدمت رهبری و اسلام بمانم فلذا مقام معظم رهبری حکم مدیریت حوزه‌های علمیه استان خوزستان را به ایشان دادند که به ندرت رهبری اینگونه ورود می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نشانه حفظ شخصیتی است که سهمی در اقتدار انقلاب اسلامی داشت. ایشان ظرفیت و ذخیره بزرگی برای استان و کشور است. به تعبیر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ایشان هر جا برود خواهان دارد. الحمدلله جایگزین ایشان نیز شخصیتی از سلاله طیبه سادات، عالم عامل، جناب آقای موسوی‌فرد که متصف به انقلابی و مردم‌داری است و برای ایشان در این مسئولیت آرزوی موفقیت داریم.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن مهر شهر چمران، گفت: از مسئولان قضایی شهرستان می‌خواهیم مشکلات مسکن مهر شهر را حل کنند. بیش از 100 خانواده از دو تعاونی بعد از هشت سال درگیر مسکن خود هستند، این مشکلات چه موقع باید حل شود؟

هاشمی بیان کرد: ده‌ها خانواده تعیین واحد شدند، وام به نام خودشان گرفته شده و ماه‌هاست در حال پرداخت قسط بوده و از هیئت مدیره برگ تسویه حساب دارند، حالا تعجب‌آور است می‌گویند باید بابت بدهی دیگران که ربطی به ساکنان ندارد باید خانه خود را بدهند.

وی متذکر شد: کجای این موضوع قانون است؟ این خودش ظلم و ستم فاحش است، ظالم دارد در شهر آزادانه می‌چرخد و حکم جلب مظلوم صادر می‌شود، این را هیچکس قبول نمی‌کند. بنده دستگاه قضای شهرستان را دستگاهی دلسوز می‌دانم. بابت این مسأله چند جلسه برگزار کردند اما هنوز مشکل حل نشده، لذا تقاضا داریم موضوع را یکسره و تمام کرده و اين خانواده‌های بی‌تقصیر را از سردرگمی و بلاتکلیفی در بیاورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها