خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شاهرود گفت: مقام معظم رهبری اهداف سند ۲۰۳۰ را تغییر سبک زندگی جامعه اسلامی و مسلمانان به سبک زندگی عربی عنوان کردند که اگر اجرا شود با هزینه و سرمایه خودمان برای دشمن سرباز تربیت کرده ایم.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۶۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
سند ۲۰۳۰، تربیت سرباز برای دشمن با هزینه خودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود، در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بنابر آیات قرآن روزه بر ما واجب است و با اندیشه و تدبر می‌توان دریافت تمام احکام خداوند در بهبود زندگی روزمره افراد تأثیرگذار است.
وی افزود: مهمترین وجه روزه تقویت ایمان، برادری، انسجام و همبستگی بین انسان‌ها است.
امام جمعه موقت شاهرود خاطر نشان کرد: حدود ۵۵۰ آیه شریفه در قرآن در خصوص سبک زندگی آمده است و انسان در طول عمر خود حتی یک لحظه از این امر جدا نیست.
نظری با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب همراه با مطالعات دقیق از معارف و احادیث، برای فعال‌تر کردن مسجد‌ها در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک اگر آموزش و پرورش ساعاتی از کلاس درس دانش آموزان به ویژه در آستانه نماز ظهر را در مساجد برگزار کند برای این نسل بسیار مفید است.
امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای رونق مساجد اکنون حدود ۸۰ مسجد در شاهرود فعال بوده و تعداد قابل توجهی چراغشان خاموش است.
وی با اشاره به سالگرد فتح مکه، افزود: باید عظمت این واقعه مهم که یکی از موفقیت‌های ارزشمند صدر اسلام است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت شاهرود درخصوص تحولات منطقه‌ای و جهانی گفت: معامله قرن از طرف رییس جمهور آمریکا موضوعی مهم است که با توجه به تحلیل عمیق و دقیق مقام معظم رهبری، آمریکا مجبور می‌شود در مورد آینده اسرائیل حالت انفعالی به خود بگیرد و موضع گیری کند.
نظری ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان فرمودند که پایه و اساس تعلیم و تربیت، نهاد آموزش و پرورش است.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است و تمدن و هویت سازی را شکل می‌دهد.
وی به سند ۲۰۳۰ نیز اشاره کرد و گفت: این سند چندسالی است که ناهنجاری به وجود آورده و مقام معظم رهبری اهداف این سند را تغییر سبک زندگی جامعه اسلامی و مسلمانان به سبک زندگی عربی عنوان کردند که اگر اجرا شود با هزینه و سرمایه خودمان برای دشمن سرباز تربیت کرده ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها