نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سند 2030 سربازانی غربی برای آمریکائی ها تربیت می کند، گفت: آموزش و پرورش پرچم دار عزت و اقتدار جامعه است و باید در قبال شهدا پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۷۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک نماز جمعه را مظهر وحدت و شکوه ملت ایران دانست و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، باید خداوند را شاکر باشیم که بار دیگر به میهمانی خدا دعوت شده ایم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه برای سال اولی هایی که امسال روزه می گیرند، این ماه یک میهمانی ویژه است، افزود: حفظ حرمت ماه رمضان برای همه واجب است و اگر کسی عذری برای روزه خوردن دارد نباید در ملأ عام روزه خواری کند، دستگاه قضایی هم باید با این افراد برخورد قاطعانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روزه خواری را گناه کبیره دانست و تصریح کرد: کسانی که به ماه مبارک رمضان بی توجهی می کنند گناه کبیره انجام می دهند؛ نباید تظاهر به روزه خواری کنیم، وظیفه ما حفظ و صیانت از این ماه مبارک است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه معنویت و اخلاق است، گفت: همه باید در برابر دین خدا احساس مسئولیت کنیم و نسبت اسلام دِین خود را ادا کنیم تا در این زمینه الگوهایی عملی در جامعه قرار بگیریم.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خدمات اجتماعی در اسلام میدان وسیعی دارد، افزود: در آستانه ماه شریف رمضان باید یک جمع بندی از کارنامه خودمان داشته باشیم و در خدمت کردن و یاری رساندن به دیگری، از یکدیگر سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: منتظران واقعی بصیرت، آگاهی، عشق و مروت دارند و به سوی عدالت خواهی جهان پیش می روند و در جهت ریشه کن کردن فساد حرکت می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی مهدی باوران و مهدی یاوران را شامل دو ویژگی برجسته دانست و گفت: منتظران ظهور دست قدرت در مقابل دشمنان و دست محبت در مقابل دوستان دارند؛ در واقع أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم در آنها موج می زند.

وی ادامه داد: کسانی که در اردوگاه معنویت  خدمت می کنند با تمام وجودشان اعتقاد دارند به طور عملی برای ظهور منجی تلاش می کنند؛ برنامه پیامبران و اولیای خدا با وجود مبارک حضرت مهدی(عج) کامل می شود.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه حکومت امام زمان(عج) حکومت عقلانیت است، گفت: وظیفه ما فراهم کردن زمینه برای تحقق حکومت مهدوی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه در بیان معارف باید نخبه پروری کنیم، گفت: نباید در بیان معارف زبانمان کُند باشد، باید همانند شهید مطهری(ره) آثار برجسته ای از خود به جای بگذاریم.

وی با انتقاد از جنایات استکبار جهانی و سردمداران صهیونیزم تصریح کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون، جنگ های بسیاری در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی به راه انداخته اند ولی نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، با فضل الهی ملت ایران این بار هم از شر فتنه های دشمنان خلاص خواهند شد.

امام جمعه اراک با اشاره به سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) و روز معلم گفت: معلمان وظیفه دارند نسبت به تربیت دانش آموزان حساس باشند؛ آنان امانت دار جامعه و مردم هستند و باید نسل جدید را برای آینده انقلاب تربیت و پرورش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از معلمانی که مشکلات خود را در کلاس های درس مطرح می کنند، افزود: معلمان اگر مشکل حقوقی یا رفاهی دارند نباید در کلاس منفی بافی کنند و در ذهن دانش آموزان تأثیر بگذارند چرا که تربیت نسل جدید برای آینده انقلاب یک موضوع بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه سند 2030 سربازانی غربی برای آمریکائی ها تربیت می کند، گفت: آموزش و پرورش پرچم دار عزت و اقتدار جامعه است و باید در قبال شهدا پاسخگو باشد؛ باید نظام آموزشی کشور تلاش کند تا نسل جدید را همانند مطهری ها، چمران ها و بهشتی ها تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت طلبه همدانی افتخار جامعه روحانیت است، افزود: اینجا سرزمین امام و شهداست و باید حرمت آن حفظ شود؛ غرب زدگان نباید با حقوق ملت بازی کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه فضای مجازی بایستی به درستی مدیریت شود، گفت: فضای مجازی نباید محیطی برای تحریک احساسات و شهوات باشد؛ شبکه فضای مجازی سالم و بدون تهدید باید در دستور کار وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی باشد.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مرکز اطلاعات داخلی و پلیس فتا باید فعال تر عمل کنند و نسبت به تهدیدات دشمنان هوشیارتر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم شیخ صدوق و شیخ کلینی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان فضای برادری در جامعه بیشتر شود و همه دست در دست یکدیگر دهیم تا از این بحران ها با سربلندی عبور کنیم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات