خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صداوسیما و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ نماز مقداری کوتاهی کرده‌اند و هنوز جامعه نسبت به اسرار و حقایق نماز آگاهی ندارد و این فریضه مهم برای مردم تبیین نشده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۷۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین که در سالن تالار مرکزی قم برگزار شد، با اشاره به نقش هنر در ترویج آموزه‌های دینی اظهار داشت: ارتباط هنر و دین با مقداری تأمل باید موردبررسی قرار گیرد و هنرمندان و عکاسان متعهد می‌توانند از زاویه‌ای دیگر نماز را به جامعه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه منشأ هنر خدا بوده که به احسن وجه این‌چنین آفرینش‌هایی داشته است، تصریح کرد: هنر متعلق به خداوند است و هنرمند واقعی کسی بوده که هنر، فکر، ذوق خود را به سمت تکوین و تشریع خداوند هدایت کند.

رئیس موسسه فقهی ائمه اطهار نقش انقلاب اسلامی در هویت بخشی هنر را موردتوجه قرار داد و افزود: هنر در پیش از انقلاب در مسیر‌های نادرست قرار داشت، ولی پس از انقلاب با پیدا کردن جایگاه حقیقی خود هنر توانست تأثیرگذارتر از گذشته باشد.

وی قرار گرفتن در مسیر درست را سبب اثرگذاری بیشتر هنر دانست و گفت: هنر نسبت به کتاب و روش‌های دیگر تبلیغی از اثرگذاری بیشتری برخوردار است و آثار هنری دینی نسبت به آثار هنری غیردینی اثرگذارتر و ماندگارتر بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هنرمندان با هنر خود می‌توانند عشق به عبادت و نماز را در دل مردم به‌ویژه جوانان تسری بخشند و هنرمند واقعی کسی بوده که دل‌های افراد را با هنر خود به منشأ هنر واقعی یعنی خداوند متصل کند.

وی با تأکید بر آشنا نمودن جوانان بر اسرار نماز یادآور شد: اگر جوانان از اسرار نماز آگاه شوند اجازه قضا شدن آن و عدم اجرای این فریضه الهی را نمی‌دهند و هنرمندان می‌توانند با استفاده از ابزار هنر دل‌های مردم را به سمت نماز و نمایش متوجه این موضوع کنند.

فاضل لنکرانی با اشاره به لزوم استخراج سوژه‌های هنری از روایات و احادیث اضافه کرد: قوام هنر به خلق بوده چراکه چیزی که تکراری باشد نمی‌تواند هنری اصیل دانست و علوم بسیار عمیقی در قرآن قرار دارد که هنوز آشکار نشده است.

وی با انتقاد از استقبال کم افراد جامعه به نماز اظهار داشت: صداوسیما و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ نماز مقداری کوتاهی کرده‌اند و هنوز جامعه نسبت به اسرار و حقایق نماز آگاهی ندارد و این فریضه مهم برای مردم تبیین نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی باید افراد را به صورت اسلامی تربیت کنیم چراکه اسلام انسان را به‌گونه‌ای تربیت می‌کند که در برابر گناه مقاوم باشد و با به‌کارگیری هنر جوانان را با آثار مخرب فضای مجازی آشنا کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها