سخنران برجسته کشوری گفت: رسانه رکن مهم و اساسی در جامعه است که این رکن می تواند یک بستر مهم باشد که هم به ضرر ما و هم به نفع ما باشد.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۹۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، علیرضا پورمسعود، سخنران برجسته کشوری در دوره راهنمایان سواد رسانه که در ایرانشهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای این که ما بتوانیم از رسانه و فضای مجازی به عنوان یک فرصت و یک ظرفیت به نفع خودمان استفاده کنیم باید به شناخت آن بپردازیم.

پورمسعود افزود: سواد رسانه و برگزاری دوره‌های سواد رسانه یک امر مهم واجب است که ما بر خود می‌دانیم که این مهم را به جا بیاوریم تا بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه به نفع خود استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای شناخت رسانه باید شناخت روانشناسی داشته باشیم، چون رسانه با روان سرکار دارد و در شناخت رسانه باید تحلیل و طراحی داشته باشیم.

پورمسعود تاکید کرد: رسانه رکن مهم و اساسی در جامعه است که این رکن می‌تواند یک بستر مهم باشد که هم به ضرر ما و هم به نفع ما باشد.

وی تصریح کرد: جنگ روانی کنونی دشمن برای از بین بردن مقاومت است و اکنون دشمنی راه کاری به جز ایجاد ناامیدی ندارد.

پورمسعود تصریح کرد: امروزه همه اتفاقات در جهان یک رسانه است و استفاده آن‌ها در جنگ روانی استفاده می‌شود که از این میان می‌توان به جام جهانی، المپیک و ... نام برد که در خدمت قدرت‌ها می‌باشد.

ایشان در پایان با اشاره به این که فرهنگ و سنن هر قومی ریشه و اصالت آن‌ها است بیان کرد که در حال حاضر دشمن به دنبال از بین بردن همین فرهنگ‌ها از طریق رسانه و فضای مجازی است که لازمه جلوگیری از این اتفاق شناخت رسانه و داشتن سواد رسانه‌ای است.
ارسال نظرات