مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در جمعه نمازگزاران زاهدان گفت: در اسلام تعلیم بدون تزکیه و تربیت جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۹۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در راستای گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در بین نمازگزاران نماز جمعه در مصلی شهرستان زاهدان گفت :در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم امیدواریم بتوانیم با کوله باری پر از معنویت و رهتوشه ای پر از عبودیت وارد ماه بندگی حضرت حق ماه مبارک رمضان شویم و از این ماه بهره کافی را ببریم. یاد و خاطره شهدا امام شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم شهدای امنیت شهدای فرهنگی و شهدای اساتید را گرامی می داریم .

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مطهری گفت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و روز معلم را به همه اساتید و معلمان تبریک عرض می کنم که درس زندگی را در مسیر جامعه آموختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که انسان بزرگترین سرمایه خلقت است ادامه داد: خداوند برای آفرینش ما به خود آفرین گفت و این می رساند که جایگاه انسان و انسانیت بس جایگاه رفیع و بالاتر از ملائکه مقرب حضرت حق می باشد.

حجت الاسلام اکبر پور بیان کرد: علم آگاهی و دانستن به انسانها ارزش می دهد که این یکی از مهمترین صفات انسانها و مشخصات آنها با سایر موجودات است این است که انسان با تربیت دینی و تذکیه معنوی خودش را از سایر موجودات جدا می کند .

این مسئول تصریح کرد: از آیات و روایات قرآنی بر می آید که در اسلام تعلیم بدون تزکیه و تعلیم بدون تربیت جایگاهی ندارد، تعلیم و تربیت زمانی ارزش پیدا می کند که قبلش تزکیه صورت گرفته باشد.
 
وی ادامه داد:اگر علم بی تزکیه باشد در جامعه ناهنجاریهایی را به همراه دارد ، امروز اگر مشاهده می کنیم مسلمانان  در عربستان  مظلومانه توسط وحشیان گردن زده می شوند اینها مدعیانی هستند که تزکیه در تربیت آنها وجود ندارد.
 
حجت الاسلام اکبرپور بیان کرد: اسلام برای علمی ارزش قائل است که قبل از آن تزکیه و تعلیمی وجود داشته باشد، به همین مناسبت اگر ما مشاهده می کنیم نهادهای ارزش و انقلابی مانند سپاه و بسیج خار پشم دشمنان بوده و هست و خواهد بود دلیلش این است که مباحث تذکیه ای مقدم بر مباحث تعلیم قرار دارد
ارسال نظرات