مشاور عالی اتاق بازگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی تاکید کرد: برای رونق تولید باید وفاق ملی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۰۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
محسن شرکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: برای تحقق رونق تولید باید سران سه قوه استراتژی خود را ارائه کنند و تسهیل کننده شعار سال باشند.

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم با قوانین زمان صلح بجنگیم و این امکانپذیر نسیت. امسال باید آژیرزنان چراغ قرمز‌ها را رد کنیم. ما چهل سال است که می‌خواهیم نفت خود را کم بفروشیم و حال آنکه دشمن ما را تهدید به عدم صدور نفت به کشور‌های دیگر کرده است لذا باید از این تهدید برای رسیدن به یک فرصت استفاده کنیم.

رئیس کانون کارافرینان توسعه گرای خراسان بزرگ تاکید کرد: برای رونق تولید باید وفاق ملی داشته باشیم و با یک جهش در این راستا قدم برداریم نه اینکه غرق در سیاست‌زدگی شویم.

وی با ابراز تاسف از عدم تحقق اقتصاد مقاومتی که چندین سال مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی فقط در حد یک شعار و تابلو باقی ماند. ما در این چند سال کاری نکردیم چرا که اگر درست عمل می‌کردیم باید الان نرخ بیکاری ۴ درصد و تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی در حد قابل قبولی بود.

شرکا اذعان داشت: ما در صنایع دفاعی بسیار خوب عمل کردیم و نتیجه آن را دیدیم بطوریکه در این صنعت در جهان حرف برای گفتن داریم، ولی در صنایع دیگر به دلیل نداشتن روحیه جهادی و عزم و اراده بالا نتوانستیم به پیشرفتی برسیم. ما باید آینده پژوهی داشته باشیم و خودمان را فدای منافع ملی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت تحقق شعار سال حرکت کنند با ابراز تاسف گفت: برآیند دستگاه‌ها و نهاد‌های تسهیل کننده در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید یکی نبوده است مثلا اگر در چارچوب قوانین اداره دارایی کمکی می‌کند و بخشودگی جریمه‌ای دارد در مقابل بازرسی اعتراض می‌کند.

مشاور عالی اتاق بازگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید عزم ملی باشد و همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها به عنوان قطعات پازل کنار هم قرار گیرند، افزود: بسیج در هر عرصه‌ای پیشگاه بوده و توانسته تاثیر خود را بگذارد، ولی بسیج یک قطعه از این پازل است و همه باید بر یک برایند استراتژی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دانشگاه‌ها باید به جای تربیت کارجو کارافرین تربیت کند و این طور نباشد هر کسی در رشته‌ای که تحصیل می‌کند در بازار کار به شغلی غیر ازین مشغول باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها