امام جمعه دامغان:

اخلاق محمدی الگوی رفتاری ما در ماه مبارک رمضان باشد/ حمایت و رفع مشکلات کارگران ضرورتی تعلل ناپذیر است

امام جمعه دامغان گفت: در ماه مبارک رمضان همه ما باید اخلاق محمدی و سیره نبوی را الگو قراردهیم، همانا برترین اعمال در این ماه دوری از محرمات است.
کد خبر: ۹۱۳۳۸۲۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به روز‌های پایانی ماه شعبان المعظم و فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تبیین بخش‌هایی از خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام (ص) پرداخت و این خطبه را زیباترین منشور اخلاقی و معرف و زمینه ساز مطلوبی برای ورود مسلمین به ماه رحمت و مغفرت، شهرالله الاکبر، ماه رمضان معرفی نمود.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه رسول اکرم (ص) در این خطبه نورانی ماه رمضان را بهترین ماه ها، که حتی نفس کشیدن و خوابیدن روزه داران در این ماه عبادت است، ماه استجابت دعا و تلاوت قرآن، ماه پرهیز از غیبت و تهمت و دروغ، ایام روزه و توبه و استغفار، ماه افطاری دادن و دستگیری از ایتام و نیازمندان و بهار قرآن توصیف نموده اند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان همه ما باید اخلاق محمدی و سیره نبوی را الگو قراردهیم، همانا برترین اعمال در این ماه دوری از محرمات است.

امام جمعه دامغان با گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری، ضمن بیان اینکه آموزش و پرورش ایران اسلامی در رخ نمایی جوانان شایسته مدافع حرم، شکوفایی‌های نسل جدید انقلاب، اردو‌های جهادی فراوان و دستاورد‌های بزرگ علمی کشور در دهه‌های اخیر گوشه‌هایی از نقش آفرینی و ثمره تلاش‌های جامعه خدوم فرهنگیان را نشان داده است، خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ریل گذاری صحیحی است که می‌تواند مشکلات موجود در این بخش را مرتفع سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان همچنین با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در باب تلاش دشمن برای نفوذ در سیستم تعلیم و تربیت کشورمان و نوسازی نظام آموزشی کشورمان به شیوه تقلیدی از غرب در قالب سند آموزشی سلطه گرانه ۲۰۳۰، اضافه کرد: دشمن برای انحطاط شرعی، اخلاقی و اجتماعی جامعه ما آموزش و پرورش را بهترین هدف می‌داند.

حمایت و رفع مشکلات کارگران ضرورتی تعلل ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایط امروز کشور به شدت نیازمند ساماندهی سرمایه‌های اجتماعی و حمایت از تولید و تولید کننده است به عنوان عامل ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: دولتمردان و مسئولان امر فراموش نکنند که قدردانی و حمایت از جامعه خدوم کارگری و رفع مشکلات آن‌ها در حوزه دستمزد، بیمه و امنیت شغلی ضرورتی تعلل ناپذیر است.

وی تصریح کرد: همانگونه که کارشناسان می‌گویند، بازار کار کشور ما به دلیل قدرت زیاد دلالان، بیمار است، باید حمایت از تولید کنندگان و کارفرمایان مطیع قانون، کارگران به عنوان عامل اصلی رونق کشاورزی، صنعت و معدن، بخش خدمات و ... و حمایت از سرمایه گذاری با هدف ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی در شهرستان، استان و کشور ما سرلوحه برنامه‌ها قرار بگیرد.

گفتنی است، تشریح جنایات و دلایل انفعال آل سعود در برابر تحقیر‌های پیاپی ترامپ، تأکید بر توان و قاطعیت ملت بزرگ ایران در مسئله تحریم نفتی و تنگه استراتژیک هرمز و گرامیداشت یاد و خاطره و خدمات علمی و دینی گنجینه‌های فرهنگ تشیع شیخ کلینی و شیخ صدوق (ره) از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار