خبرهای داغ:
طی تفاهم نامه بسیج سازندگی خراسان جنوبی و حج و زیارت امسال برای اولین بار بافت هزار حوله احرام توسط کارگاه های تولیدی حوله بافی در استان صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۱۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

حسینی مسئول اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه بازدید مهندس زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور از کارگاه حوله بافی در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای اولین بار در استان طی تفاهم نامه ای که با سازمان حج و زیارت منعقد شده است در راستای حمایت از کارگاه های تولیدی خانگی بافت تعداد هزار حوله احرام برای حجاج را سفارش گرفتیم.

وی عنوان داشت : هدف ما این است که برای سال آینده کار را در کل کشور بسط دهیم و با توجه به خواص الیاف حوله های دست باف منطقه و اینکه صنعت حوله بافی خراشاد به ثبت ملی رسیده است سعی در گسترش این محصول در استان داریم.

حسینی با بیان اینکه در این کارگاه تعداد 200 حوله تولید می شود که زیرمجموعه هایی نیز دارد افزود: در این کارگاه آقایان مشغول بافت حوله هستند چراکه این حرفه مخصوص خانم ها نیست.

 وی خاطرنشان کرد: دستمزد بافنده به ازای هر حوله 35هزار تومان است و با احتساب هزینه نخ با حج و زیارت به مبلغ 75هزار تومان قرارداد منعقد شده است.

مسئول اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تعداد 250 کارگاه های حوله بافی در سطح استان فعال هستند که در مجموع  برای بیش از 500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این بخش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال سال گذشته در مجموع  یک میلیارد و 834میلیون تومان بوده است که تعداد 145 کارگاه تولیدی اشتغالزایی در راستای اقتصادمقاومتی ایجاد کردیم. این کارگاه ها شامل پرورش زنبور عسل، دام، طیور، ماکیان، حوله بافی و سایر صنایع دستی است.

حسینی اضافه کرد: امسال 480کارگاه در بحث حمایت و پشتیبانی در برنامه سازمان قرار گرفته که آموزش های لازم به آنها ارائه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها