مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن در گفت‌وگو با «بسیج»:
مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن حوزه‌های علمیه را اساس گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه پرچمدار تولید علم در شرایط دشوار هستند.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۳۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ با گرامی داشت یاد و خاطره شهید علامه مرتضی مطهری پاسخگویی به مطالبات و نیاز‌های امروز را از وظایف حوزه‌ها دانست و عنوان کرد: در این راستا باید ساز و کار بهره‌وری بالا را در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.
 
حجت الاسلام علیرضا زارعی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه، پرچمدار تولید علم در شرایط دشوار هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حوزه علمیه این است که استاد یا روحانی با جایگاه بالاتری هر آنچه را فرا می‌گیرد در اختیار نفر بعد از خود و شاگردانش قرار می‌دهد در حالیکه در دانشگاه‌ها این چنین نیست.
 
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح بصیرت، اخلاق، فکر و معرفت افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارند و از دیرباز چه قبل و چه بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار بوده است، افزود: بسیاری از افرادی که در علوم متعارف حوزه و سایر دانش‌ها، برجسته شده‌اند، از کانون و مرکز علم ائمه (ع) بهره برده‌اند.
 
وی حوزه‌های علمیه را اساس گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام دوباره زنده شد و حوزه‌های علمیه گسترش یافتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها