خبرهای داغ:

برگزاری کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ، در راستای ارج نهادن به نام خلیج همیشه فارس ایران و گرامیداشت رشادت ها و ایثار های شهدای خلیج فارس و مردمان مرزبان خلیج فارس هندیجان به همین منظور پنجمین کنگره ملی شعر خلیج فارس با دعوت از شاعران برجسته کشوری در هندیجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۴۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

در مراسم کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان ، شاعران بسیجی و غیر بسیجی با شعر سرایی در وصف حماسه آفرینی در خلیج فارس در سبک های عربی ، بومی محلی و فارسی جلوه خاصی به کنگره بخشیده شده بود.

شاعر عرب زبان خوزستان از منطقه سیل زده شادگان در شعر عربی از غیرت دلیرمردان خلیج فارس و بسیجیان و سپاه قهرمان حماسه آفرید که جمعیت حاضر در مراسم به شوق در آمدند و حال هوای مراسم بوی شهدا را می داد .

شاعر مازندرانی در وصف شهدا و ادب و رسوم مردم غیرتمند جنوب در خلیج فارس و اتحاد با مردم حاشیه نشین در دریای خزر با شعر خوانی خود وصل نمود که مراسم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت.

شاعر دیگر میانسال از دیار شهید رئیس علی دلواری در وصف شجاعت و دلیری مردان و زنان بوشهر و رئیس علی دلواری شعر خوانی نمود و یاد و خاطره دلیرهای رئیس علی دلواری را بازگو و گرامی دانست.

بیش از ۷۰۰ اثر از شاعران مختلف استان های کشور به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان ارسال شدند که در مجموع ۱۱اثر از سوی داوران برگزیده شدند که شاعران خواهر و برادر شعر خوانی داشتند و اکثر شعرها در وصف عزت و افتخار مردم جنوب و شهدای خلیج فارس سروده شد.

شاعران از حماسه های دوران هشت سال دفاع و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری شعر سرودند و تاریخ ایران زمین را در قالب شعرسپید و آزاد که در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و مبارزه نمودند را برای حاضران در مراسم بازگو نمودند و سرود وطنم ایران بصورت ویژه خوانده شد.

در کنار کنگره شعر ملی خلیج فارس نمایشگاه هنرتجمسی نقاشی و طراحی در معرض دید عموم قرار گذاشته شد در این مراسم کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان فرمانده ناحیه سپاه و جمعی از بسیجیان، مسئولان استانی و شهرستانی و شاعران بسیجی و غیر بسیجی کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشتند ‌.

 

در پایان مراسم کنگره شعر ملی خلیج فارس از نفرات برتر خواهر و برادر به شایستگی مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح پنجمین کنگره شعر ملی خلیج فارس به آنها اهداء شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها