خبرهای داغ:
سؤالی که نباید از آن به سادگی گذشت این است که آیا سایر کشورها به ویژه کشورهای غربی حاضرند که معلمان کشورشان را ما تربیت کنیم؟
کد خبر: ۹۱۳۴۱۰۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، چندی پیش بود که صحبت هایی از وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در اجلاس جامعه جهانی اطلاعات در ژنو چالش خبرساز جدیدی را برای آذری جهرومی به وجود آورد، برداشت برخی از افراد سیاسی و فرهنگی از سخنرانی وی که به زبان انگلیسی بود بر تأیید وزیر جوان بر اجرای سند۲۰۳۰ در کشور خبر می داد که با پاسخ گویی و شفاف سازی جهرومی اندکی از این چالش کاسته شد.
اما این اتفاق در کنار آخرین موضع گیری مقام معظم رهبری در خصوص اصرار غرب بر اجرای سند۲۰۳۰ در کشورهای مسلمان بار دیگر اسم این سند را که هرازگاهی اجرای مخفیانه آن در حوزه هایی نظیر آموزش و پرورش و زنان می توان دید، برسرزبان ها انداخت، چیزی که مدافعان این اجرای این سند خواهان آن نیست.
مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با معلمان با اشاره به سند ۲۰۳۰ فرمودند: جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
این فرمایش مقام معظم رهبری شفاف ترین تعریف از سند مذکور است که بنابر فرمایش معظم له هدف آن تربیت سربازانی در کلاس درس مدارس ایران برای کشورهای غربی است.
به اذعان مدافعان این طرح، چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰با مشارکت دولت ها، نهادهای تخصصی ملل متحد یونسکو، یونیسف، برنامة - توسعة ملل متحد، صندوق جمعیت ملل متحد و بانک جهانی و اقشار مختلف جامعه مدن)امثال جورج سورس( اعم از معلمان، -جوانان و نهادهای تامین اعتبار بخش خصوصی)شرکتهای صهیونیستی( و نهادهای علمی تخصصی) همانند سیا و موساد( مشخص -شده است؛ می توان گفت که این سند «شاهراهی برای نفوذ هر چه بیشتر غرب بر جامعه اسلامی است و به صراحت اصل ۳ قانون اساسی که مشخصاً به موضوع « عدم سلطه بیگانه بر مقدرات کشور» اشاره دارد و اصل ۴ « تبعیت همه قوانین از شرع مقدس اسلام» را نقض می کند.»

در اجرای سند ۲۰۳۰ فضای مؤثر یادگیری، بورس ها و از همه مهمتر آموزشیاران و معلمان بازوی اجرایی هستند! در این سند نقش معلمان« کلید دستیابی به همه اهداف آموزش ۲۰۳۰» به اینگونه تدوین شده است: « افزایش عرضه معلمان با صلاحیت از طریق همکاری بین المللی در زمینه تربیت معلم، در کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهایی که کمترین سطح توسعه یافتگی را دارند و کشورهای جزیره ای کوچک در حال توسعه تا سال ۲۰۳۰ معلمان کلید دستیابی به همه اهداف آموزش ۲۰۳۰ هستند .»
آنچه که در ابزار معلم برای رسیدن به اهداف سند ۲۰۳۰ نباید مورد غفلت قرار بگیرد برنامه هایی است که برای تربیت و آموزش آنها چیده شده است، برنامه هایی که می تواند نظام پرورش در سیستم آموزشی ما را مختل کند.
آنچه که از اهمیت بالایی دارد این است که نباید فراموش کنیم هسته اصلی نظام تعلیم و تربیت، معلم هستند و در تربیت معلم نباید نهادهای بین المللی دخالت داشته باشند. آیا معلمی که توسط نهادهای بین‌المللی تربیت شود، می‌تواند سند تحول بنیادین را اجرا کند؟ یا جوانانی طراز انقلاب اسلامی پرورش دهد؟
سؤالی که نباید از آن به سادگی گذشت این است که آیا سایر کشورها به ویژه کشورهای غربی حاضرند که معلمان کشورشان را ما تربیت کنیم؟ خیر. جالب این است که در بند مذکور تأکید شده است که این همکاری‌ها یک‌سویه است، یعنی قرار است آنها؛ معلمان کشورهای در حال توسعه را تربیت کنند! و معلمان تربیت شده به دست شان در مدارس ایران؛ دانش آموزان و آینده سازانی را تربیت کنندکه سربازان مطیع و چشم و گوش بسته آنها باشند.
نکته ای که نباید از آن غفلت کرد، نگاه و نظارت همه جانبه سازمان های بین المللی بر اجرای این سند است که به قولی مولای درز آن نرود! یعنی خط بطلان کشیدن بر ادعاهای کسانیکه برای همسو کردن جامعه خود و بردن نظام زیر تعهد اجرای این سند صحبت از بومی سازی مفاد ۲۰۳۰ با موازین شرعی و فرهنگی ایرانی – اسلامی ما می کنند.
در طول اجرای این سند، دولت موظف است به طور مستمر و با فاصله های کوتاه، تمامی اطلاعات آموزشی از حیث منابع، محتواها، افراد آموزش دهنده و آموزش گیرنده، مکان های آموزشی و... را به سازمان ملل ارائه نماید و این یعنی ارائه اطلاعات دقیق به سازمان ملل و از آن طریق به آمریکا و مراکز براندازی نظام، که به این مهم دکترین امنیت ملی آمریکا تصریح کرده است که اژانس های سازمان ملل تحت نظارت امریکا و سازمان سیا کار می کنند. ایا این تصریح رئیس جمهوری وقت آمریکا وسند منتشر شده را نادیده می گیریم و با ساده اندیشی بر خیر اندیشی یونسکو تاکید می کنیم. چرا یونسکو دکترین امنیت ملی امریکا را و تحت امر بودن خودش را انکار نمی کند؟.


نکته ای که طی سه سال وارد شدن بحث ۲۰۳۰ به کشور نمی توان نسبت به آن چشم پوشی کرد، جولان روح ۲۰۳۰ در نظام آموزش و پرورش برخلاف تمام تأکیدات مقام معظم رهبری است! خطری که باعث شده است ایشان بارها و بارها در دیدار با معلمان به این نکته اشاره کنند.

نمونه ای از این ادعا حذف معلمان پرورشی از تدریس قرآن در مقطع ابتدایی است که نتیجه ای جز تضعیف قرآن در مدارس ندارد. یا حذف اسم دانش آموز شهید حسین فهمیده از کتب درسی مدارس و حذف کلماتی مانند شهادت در کتب درسی در این مورد می توان به ای خانه ما و حذف «در هر کجایت خون شهیدان؛ پیوسته جاری است ای خاک ایران» از وسط این شعر اشاره کرد.


به هر حال آنچه مسلم است این می باشد که امروز برای کشورهای متخاصم و دشمانان جهان اسلام به ویژه نظام مقتدر جمهوری اسلامی به صرفه نیست که چون دهه های گذشته با لکشرکشی و تحمل مصائب و مشکلات جنگی فرسایشی به مرزهای هوایی و زمینی و دریایی به دنبال استعمارگری و سلطه طلبی خود باشند. در عصر جدید غربیان بر نیروی انسانی به ویژه جوانان کشورهای هدف و تربیت آنها سرمایه گذاری می کنند و چه نظامی انسان ساز تر از نظام خانواده و آموزش و پرورش می تواند در این هدف به آنها کمک کند از این رو سندهایی مانند ۲۰۳۰ به دنبال تربیت سربازانی در داخل خود کشورها با هزنیه خود دولت ها برای اجرای اهداف شوم شان است.

ارسال نظرات