خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی به منظور کمک به سیل زدگان خبر داد و گفت: با ارتباط گیری با 70 هزار مسجد در سراسر کشور منازل 20 هزار از هموطنان آسیب دیده در سیل اخیر بازسازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۱۳۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور صبح امروز در مراسم رسم هجرت و آیین اتمام پروژه های عمرانی محرومیت زدایی و عام المنفعه  بسیج سازندگی استان اظهار داشت: انقلاب ایران بر محور وحدت و منافع مادی، سیاسی برای آحاد جامعه استوار است و مولفه ها و ویژگی های خاصی دارد که با سایر انقلابها متفاوت است.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه مولود انقلاب است که همچون انقلاب اسلامی نهاد ارزشی است، گفت: تفاوت ارزش با تعهد از جنس تکلیف است وقتی فردی به تکلیف می رسد نظام قیاس را کنار می گزارد  چراکه در یک نظام ارزشی قیاس نیست چون هر فرد خود را با هدف و تکلیف و مسیر پیشرو مقایسه می کند.

زهرایی با بیان اینکه دین اسلام یک تفاوت با سایر ملل دارد و آن داشتن خانواده آسمانی است، افزود: تا زمانیکه خانواده آسمانی که اهل بیت هستند را داریم دشمن هرگز نمی تواند مبانی ارزشی و این خانواده آسمانی را از ما بگیرد چرا که انگیزه مردم از نیازهای فرمادی گرفته  شده است.

وی با اشاره به اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه، گفت: به دنبال این اقدام همه اقشار مردم ایران خود را سپاهی معرفی کردند و روزی که طلبه ای در یکی از شهرها ناجوانمردانه به شهادت رسید باز مردم خود  را طلبه معرفی کردند و در جریان شهادت 22 جهادگر همین مردم یک صدا اعلام کردند ما جهادگریم بنابراین امروز شهادت جنس و شکل جدید خود را پیدا کرده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال 98 سال پیچیده ای خواهد بود، افزود:  امروز در جنگ اقتصادی هرچه حیله و مکر دشمن بیشتر شود ظرفیت ما نیز بیشتر خواهد شد همانند هشت سال دفاع مقدس که ملت ما مردانه مقاومت کردند و پیروز شدند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع هزاران جهادگر و بسجی در استادیوم آزادی که فرمودند: شما مژده امید آینده کشور هستید، تصریح کرد: این فرمایش مسئولیت آور است چرا که زمانیکه مولای ما به پتانسیل جوان اتکا دارد لذا نقش شما جهادگران و بسیجیان بسیار پررنگ تر است و هر فردی باید متناسب با توان و تخصصش  نقشه راهی برای خود تعریف و تبیین کند و انقلابی و آتش به اختیار عمل کند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب، گفت: باید هر فرد این بیانیه را چندین مرتبه مطالعه کند لذا باید در گام دوم انقلاب با همت، اراده و جدیت وارد شویم تا بتوانیم در دفاع از ارزشهای و کیان اسلامی موفق باشیم.

زهرایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای حفظ ارزشها بوده  و کمپین فشار امریکا و اروپا با ارزشهای ما اختلاف دارند نه با اقتصاد و امثال آن، ادامه داد: الان در نقطه حساس جنگ اقتصادی قرار داریم که اگر اعتماد به نفس و خود اتکایی مردم گسترش یابد هیچ کس نمی توانند غلطی بکند.

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهادگران را سفیران کار و تلاش دانستند، افزود: امروز نقطه اتکا و کار محوری، همگرایی در سطح کلان و رسیدن منابع و تسهیلگری به دست مردم است لذا شما جهادگران نگاه به دست و زبان هیچ کسی نداشته باشد وسعی کنید خود باوری را در خود تقویت کنید و خود منشا تغییر شوید.

زهرایی عنوان کرد: من به شخصه وحدت و انسجام که در سیل اخیر در استانهای مختلف شاهد بودم در هیچ مناسبتی ندیدم چرا که مردمی که در مقابل آب متحد هستند  حتما در برابر دشمن می ایستند و اگر از این ظرفیتها در سایر امور همچون اقتصاد استفاده کنیم یقینا  موفق خواهیم بود.

 رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما مدیون مردم و انقلاب هستیم، ادامه داد: اگر چه سیل اخیر خسارات زیادی به دنبال داشت اما برکاتی که در آن دیده شد که  10 برابر خسارات بود و آن وحدت و انسجام آحاد مردم، همگرایی میان دستگاه های اجرایی بود.

وی سیل اخیر را بهترین رزمایش خدمت همزمان دستگاهها دولتی و نیروهای نظامی دانست و افزود: درسیل اخیر پنج هزار و 207 گروه جهادی از بسیج و 82 هزار نفر با کار جهادی خدمات ارائه کردند که با  سهمیه  سالانه که 950 بوده تنها 100 نفر فاصله داشتیم اما هرگز در این خدمات رسانی ها عملکرد مدنظر نبود و مردم بر اساس تلکیف وارد میدان شدند بدون دریافت ریالی مزد، لذا در تمام مدت در انقلاب اسلامی هر زمان و هرجا احساس تکلیف شد مردم ورود کردند.

 زهرایی با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی، ادامه داد: این طرح  یک کار الگوی جهادی  به منظور ترمیم منازل هم وطنان آسیب دیده در سیل اخیر است که هر فرد و ارگانی براساس ظرفت و توان خود در سامانه اعلام آمادگی می کند و برای هر منزل یک متولی جهادی در نظر گرفته شده، همچنین بعد از اتمام کار توسط بسیج اصناف لوازم ضروری زندگی مردم تهیه میشود تا  20 هزارخانه ای که تخریب شده با همت مردم بازسازی و ساخته شود.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها