حجت الاسلام بشکانی در یادواره معلمان شهید و فرهنگیان فقید بهاباد:
به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم وگرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم و فرهنگیان فقید مجلس یادبودی تحت عنوان یادیاران جمعه شب در مسجدجامع کبیر بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۳۸۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، "حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی" امام جمعه بهاباد در این مراسم با تبریک هفته معلم وگرامی داشت یاد وخاطره استاد وفیلسوف شهید مرتضی مطهری و هفته بزدگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت : باید با الگوگرفتن از استاد شهید مطهری و ارزش‌های دینی و اسلامی، به‌سمت جلو حرکت کنیم و در کنار آموزش و تألیف، حقایق دین را بهتر بشناسیم.
خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه شهید مطهری معلمی دلسوز و انقلابی بود افزود : امروزه معلمان باید پیرو معلم اخلاق و ادب یعنی شهید استاد مرتضی مطهری باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد : شهید مطهری در شرایطی که احساس کرد نیاز در جامعه وجود دارد درس و بحث و استادان بزرگش مانند آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) را در قم رها و به تهران مهاجرت کرد تا براساس اقتضای روز به رفع نیاز جامعه بپردازد.
امام جمعه بهاباد در ادامه با بیان اینکه شهدا همواره معلمان بزرگ بشریت هستند، گفت: امروز که به یاد شهدای معلم و شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است باید قدردان فرهنگیان بود.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نسل انقلاب را پرورش می دهد و معلمان رسالت انبیا را در تربیت نیروی انسانی به عهده دارند گفت : بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی است پایه آن جوانان هستند که در آموزش و پرورش تربیت می شوند.
وی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی تربیت انسان هاست، اظهار کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند افزود : شغل معلمی همان شغل انبیاءست .
امام جمعه بهاباد تصریح کرد : امنیت و آسایش امروز جامعه ما مدیون خون شهدا و رشادت های جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست افزود : شهدا حماسه‌سازانی هستند که با ازخودگذشتگی و رشادت ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادی نظام هستند.
 یادواره شهدای معلم و فرهنگیان فقید شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه وجمعی از مسئولان و خانواده های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم وبسیجیان و فرهنگیان درمسجد جامع این شهربرگزارشد.
اجرای شعر ، مداحی و سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود .
این یادواره با همکاری ناحیه مقاومت بسیج کانون بسیج فرهنگیان و اداره آموزش وپرورش بهاباد شب گذشته در مسجد جامع برگزارشد.
ارسال نظرات