مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد؛

طرح غربالگری اضطراب کودکان ؛یکی از رسالت های اصلی بهزیستی درراستای ارتقاء سلامت روان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر توجه ویژه روانشناسان به حوزه کودک ،نوجوان وغربال اضطراب هزار و846کودک ابرازداشت : طرح غربالگری اضطراب کودکان یکی از رسالت های اصلی دفتر مشاوره در ارتقاء سلامت روان و پیشگیری است که می تواند به دلیل شناسایی زود هنگام اضطراب کودکی و ارجاع به موقع جهت مداخلات روان شناختی از اختلالات شایع دوران کودکی پیشگیری کند.
کد خبر: ۹۱۳۴۴۵۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد محمدی در گردهمایی مراکز مشاوره با رویکرد نقش روانشناسان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشارکت در مدیریت بحران با محوریت اخلاق حرفه ای اظهار د اشت:انسان موجود پیچیده ای است که مولفه های بسیاری برتربیت و تفکر آن تاثیر می گذارد و به همین دلیل روانشناسان باید اطلاعات کامل و دانش جامعی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی اظهار داشت: 37 مرکز مشاوره بهزیستی در سطح استان فعال هستند و خط مشاوره 1480 صدای مشاور نیز همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده پاسخگوئی به افراد نیازمند مشاوره است.

محمدی از 15 هزار و 469 تماس تلفنی با خط 1480 در سال 97 خبر داد و خاطرنشان کرد: 19 هزار و 855 مشاوره نیز در سال گذشته در مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی به مراجعین ارائه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه ویژه روانشناسان به حوزه کودک ،نوجوان وغربال اضطراب هزار و846کودک ابرازداشت : طرح غربالگری اضطراب کودکان یکی از رسالت های اصلی دفتر مشاوره در ارتقاء سلامت روان و پیشگیری است که می تواند به دلیل شناسایی زود هنگام اضطراب کودکی و ارجاع به موقع جهت مداخلات  روان شناختی از اختلالات شایع دوران کودکی پیشگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تلاش برای فرهنگ سازی جهت کاهش طلاق واعتیاد از اصلی ترین وظایف روانشناسان برشمرد و گفت: روانشناسان با بهره گیری از نتایج تحقیقات جدید و تمهیدات لازم می توانند در راستای بهبود فضای جامعه و آرامش روانی گام برداند.

 

وی کمک به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، تسهیل شکوفائی استعدادهای بالقوه فرد و بهبود تصمیم گیری را از اهداف مشاوره عنوان نمود و تصریح کرد: در حال حاضر بهزیستی استان زنجان علاوه بر نظام روانشناسی با بیش از 100 روانشناس در زمینه کمک به افراد جامعه و کاهش آسیب و ارتقائ سطح سلامت روان همکاری مستمر دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار