مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: هدف اصلی جهاد همبستگی ملی بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق سیل زده باشد.
کد خبر: ۹۱۳۴۵۹۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به اعلام طرح جهاد همبستگی ملی برای بازسازی مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: به واسطه اجرایی شدن طرح فوق یک گام بلند و موثر برای برقراری شرایط عادی در مناطق سیل‌زده برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام کمک به هم‌نوع همواره مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: اینکه انسان نباید نسبت به شرایط و موقعیت هم‌نوع خود بی‌تفاوت شود، یکی از توصیه‌های ائمه‌اطهار (ع) به شمار می‌رود، به طوری که خوشبختانه ملت ما این قبیل آموزه‌های دینی را مورد توجه قرار می‌دهند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه طرح مورد اشاره یک دعوت ملی برای کمک‌رسانی است، ادامه داد: تا چندی پیش نسبت به ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و پوشاک اقدام می‌شد، ولی اکنون جنس و نوع این کمک‌ها باید تغییر پیدا کند، چرا که زیرساخت‌ها و خانه و ماوای مردم در برخی مناطق کشورمان تخریب شده است.

سرایی در ادامه نقش چشمگیر و تاثیرگذار مساجد را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: این اماکن مقدس همواره در طول تاریخ و سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و کانون بسیاری از فعالیت‌های مفید و سازنده بوده‌اند که در برهه کنونی هم برای کمک به سیل‌زدگان به این جایگاه خطیر و مهم توجه می‌شود.

وی اجرای طرح « یک مسجد یک خانه» را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: براساس طرح «جهاد همبستگی ملی» هیات امنای هر مسجد مکلف هستند که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و به مناطق سیل‌زده کشور ارسال کنند تا نسبت به ساخت یا بازسازی واحدهای مسکونی خانواده‌ها اهتمام شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم همدلی، هم‌افزایی و تعامل هیات امنا و روحانی مسجد، فرمانده و شورای پایگاه مقاومت بسیج تاکید کرد و بیان داشت: در سایه اتحاد و همکاری می‌توان به صورت سازنده و موثر کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع‌آوری و سازماندهی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات