مهدی حاجی محمدی گفت: رسانه‌ها با توجه به آن رسالتی که دارند فرهنگ و هنر اردبیل به صورت فاخر در دنیا مطرح کنند.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۴۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
فرهنگ و هنر اردبیل باید به صورت فاخر در دنیا مطرح شود/«اوباشدانلیق» از شبکه اردبیل روی آنتن می رود
 
مهدی حاجی محمدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل تصریح کرد: برنامه سحری اوباشدانلیق هر سال از شبکه استانی سبلان پخش می‌گردد و برنامه ایست که برای اوقات سحری روزه داران تهیه می‌شود و در طی چند سال از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: بنده امسال با دعوت دوستان افتخار حضور و اجرای این برنامه را داشتم تا برنامه "اوباشدانلیق" را برای هم استانی‌های عزیز اردبیلی و مخاطبان گرانقدری که از سراسر میهن اسلامی و حتی از آن سوی مرز‌ها این برنامه را نگاه می‌کنند تهیه کنم.

از آیتم‌های برنامه " اوباشدانلیق" می‌توان به بحث کارشناسی، مناجات خوانی با دعوت از مداحان سرشناس استانی، گزارش مردمی، دعای سحر، دعای روز، وله‌های مختلف مرتبط با ماه مبارک رمضان می‌باشد که امسال دو تغییر اساسی انجام یافته است.

مجری برنامه سحری اوباشدانلیق گفت: امسال قرار شد تا فضا و مکان اجرای برنامه مذهبی باشدو اولین تغییر از حال استدویی بیرون آمدن و ظبط برنامه در مسجد حضرت قائم آل محمد (عج) می‌باشد تا از ظرفیت‌های معنوی مساجد استفاده شود چرا که مساجد بهترین مامن برای ترویج اسلام و فرهنگ اسلام و قرآن می‌باشد و ضبط و پخش برنامه از این محل قطعا تاثیرات مثبت و معنوی در مخاطب خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال موضوع برنامه صرف قرآن محوری بود امسال ضمن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ترویج نهج البلاغه تصمیم برآن شد بیشتر به اهمیت و جایگاه نهج البلاغه پرداخت شود تا مخاطبان محترم در آیتم‌های مختلف بیشتر از پیش با این کتاب بزرگ آشنا گردند.

حاج محمدی با بیان اینکه اساتید بزرگ نهج البلاغه شناسی در استان زندگی میکنند، گفت: قرار بود در این برنامه از اساتید ملی و استانی نهج البلاغه شناسی استفاده شود، اما متاسفانه نتوانستیم از شخصیت‌های علمی در حوزه نهج البلاغه بهره‌مند شویم.

حاجی محمدی افزود: ان شاء الله به امید خدا و به شرط حیاط برنامه "اوباشدانلیق" سال‌های آتی نیز ادامه دارد و به امید خدا امسال با تهیه برنامه‌های و آیتم‌های مختلف به کارگردانی محبوب مهدودی و تهیه کنندگی علیرضا فیضی ضبط و تهیه می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان به روی آنتن خواهد رفت.

گقتنی است حاجی محمدی از مجریان توانمند کشور و شبکه یک سیما بوده که برنامه هایی همچون پیاده آمده ایم(ازکربلا)- آیینه خانه -کوی محبت وبرنامه فاخر ملّی را اجرا نموده است.

فرهنگ و هنر اردبیل باید به صورت فاخر در دنیا مطرح شود

مهدی حاجی مهدی با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته فرهنگی در اردبیل زیسته اند و قدم های بزرگی برای فرهنگ و هنر کشور برداشته اند، گفت: هم اکنون شخصیت‌های زیادی در اردبیل برای ترویج فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، ولی از لحاظ کیفی و پرداخت رسانه‌ای کمرنگ است، اما رسانه‌ها با توجه به آن رسالتی که دارند فرهنگ و هنر اردبیل به صورت فاخر در دنیا مطرح کنند.

وی ادمه داد: اردبیل این قابلت‌ها ها در خود دارد که برنامه‌های فرهنگی را در رسانه‌ها جای دهد و هرچه قدر هم به مسائل فرهنگی، هنری و علمی پرداخت شود بازهم جای برای کارکردن بسیار است.

حاجی محمدی با بیان اینکه رشد و ارتقای فرهنگی استان اردبیل با استفاده از ظرفیت‌های ملی امکان پذیر است، افزود: تعاملات فرهنگی در شهر با چهره‌های مطرح فرهنگی و اساتید فاخر کشوری باید افزایش یابد تا شاهد اتفاقات خوبی در این راستا در استان اردبیل باشیم لذا همه نهاد‌ها ومسئولان استانی برای رقم زدن اتفاقات خوب دست به دست هم دهند.
فرهنگ و هنر اردبیل باید به صورت فاخر در دنیا مطرح شود/«اوباشدانلیق» از شبکه اردبیل روی آنتن می رود
 
محبوب مهدوی کارگردان این برنامه معنوی در شبکه استانی سبلان اظهار داشت: برای انتقال مفهوم سحری وسحر خیزی به منظور عبادت و آماده شده برای اطاعت از معبود برنامه‌ای تدارک دیده شده است.

مهدوی افزود: برای این منظور برنامه اوباشدانلیق با نگاهی نو و معرفت بینانه با مقوله دین، نهج البلاغه، انسان و روزه داری جهت ایجاد فضای معنوی و ملکوتی در میان مخاطبان شبکه سبلان تولید می‌شود.

وی در خصوص زمان پخش برنامه افزود: برنامه اوباشدانلیق هر روز ۵۰ دقیقه قبل از اذان صبح آغاز و به مدت ۴۰ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز اردبیل تهیه و پخش می‌شود.
ارسال نظرات