نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: امروز شبهات بسیار زیاد است و معلمان باید پاسخ این شبهات را بدهید، اطرافیان را کمک کنند تا نسل خوبی تربیت شود.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۵۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در آئین تجلیل از مقام معلم و قدردانی از معلمان شاخص استان البرز، اظهار کرد: طی روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب تحلیل جامع از جایگاه معلم به‌خصوص در جامعه ایران مطرح کرده‌اند.

معلمان باید به شبهات پاسخ دهند/تلاش برای تربیت نسل خوب

وی بیان کرد: خدای تعالی اراده کرده است که خلق هر چیز در عالم هستی بر اساس سبب و وسیله باشد و حتی در خلقت انسان از خاک نیز جبرئیل را مأمور کرد تا خاکی را از جاهای مختلف جمع‌آوری کند، در ادامه خلقت انسان صورت گرفت و در تدبیر آدم نیز بدین گونه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در عالم تشریح نیز برای هدایت انسان‌ها عقل را قرارداد و برای آگاهی عقل انسان و اینکه از درک به فعلیت برسد انبیا را برگزید.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در بعد تکریم و نیز در بعد هدایت خدا از وسایل و اسباب استفاده می‌کنیم و در بین مخلوقات برای انسان‌ها ویژگی‌های خاصی قرار داده و آن را خلیفه مخلوقات می‌داند.

وی تأکید کرد: بعد از علم فطری، بُعد عقلی و در ادامه بُعد هدایتی به‌وسیله انبیا راداریم تا دانستنی‌های انسان به کمال علمی برسد و این‌ها همه در عالم اسباب‌صورت گرفت و توسط انبیا و اولیا و بعد شاگردان آن‌ها این مسیر ادامه یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اشاره کرد: در سلسله علل که از اول خلقت تاکنون بوده است معلم یکی از این واسطه‌ها است و در قرآن به علم و اهمیت آن توجه شده است، روایت متعددی پیرامون علوم و آموزش‌های آن وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: معلمی که جامعه را هدایت می‌کند و معلمی که دانش آموزان را هدایت می‌کند هر دو را اکنون داریم، امام راحل و رهبر فرزانه و بصیرت انقلاب از نمونه‌های مثال‌زدنی این معلمان هستند.

وی خطاب به معلمان گفت: امروز وظیفه شما این است که در گام دوم انقلاب فرزندانی را در ادامه گام اول تربیت کنید چون شما طبق بیانات رهبری تمدن ساز هستید و مسئولیت سنگینی دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از جاها تحول ایجاد شد و اسلام تحول در تعلیم و تربیت را مهم می‌داند و زمینه‌های رشدی بعد از انقلاب در آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: نعمت وجود رهبر انقلاب، تحول در آموزش‌وپرورش و یا معلم بودن ازجمله نعماتی هستند که خدا به ما عطا کرده است و باید شکرگزار آن باشیم البته هرکسی نعمتش بیشتر شود تکالیف بیشتری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: هرکسی خدا او را ظرف علم قرار داده است تکالیف بیشتری نسبت به باقی جامعه دارد و معلمان ازجمله این افراد هستند و بر اساس رسالت خود به جامعه بدهکارتر خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در البرز رو به معلمان افزود: امروز شبهات بسیار زیاد است و معلمان باید پاسخ این شبهات را بدهید، اطرافیان را کمک کنند تا نسل خوبی تربیت شود زیرا فرزندان ما بخصوص بانوان و دختران مورد هجمه دشمنان هستند و اگر دختران ما آسیب ببیند در آینده تمدن خودساخته خوبی نخواهیم داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مهم‌ترین دامی که دشمن برای معلمان و جامعه انسانی ما پهن کرده ناامیدی است، افزود: باید در عمل و رفتار روی نقاط قوت افراد دست گذاشت و این در به‌کارگیری افراد نیز مهم است.

وی اضافه کرد: این روزها به نام شهید مطهری معلمان در سراسر کشور دورهم جمع می‌شوند، وی شهید گران‌قدری است که تا زمان شهادت مرتباً در حال آموزش اخلاق بود و ارتباط باخدا داشت و باید این‌ها درس ما و معلمان باشد و در راستای عمل به آن برای مراقبت از علم و معرفت تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها