خبرهای داغ:
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به تشریح ویژه‌برنامه‌های این حرم مطهر در ماه مبارک رمضان پرداخت و از توزیع بیش از ۳۰۰ هزار افطاری ساده میان زائران، روزه‌داران و نمازگزاران آستان مقدس در طول این ماه مبارک خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۱۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های قرآنی حرم مطهر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم هر روز ساعت ۱۵ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که نخستین آیین ترتیل‌خوانی عمومی در جهان اسلام با تلاوت اساتید و مرتلین ممتاز و بین‌المللی است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تأکید بر پخش گسترده برنامه ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم حرم مطهر در ماه مبارک رمضان گفت: این محفل به‌صورت گسترده از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی از جمله شبکه سه، شبکه نور، شبکه جهانی ولایت، رادیو معارف و رادیو قم پخش خواهد شد، همچنین قبل از برگزاری این محفل قرآنی در ساعت ۱۴:۴۵ نکات تفسیری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به مدت ۱۵ دقیقه بیان می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی ویژه بانوان تحت عنوان محفل قرآنی مائده نور ابراز کرد: این برنامه شامل تلاوت یک جزء از کلام وحی بوده که توسط مرتلین خواهر همراه با تفسیر آیات منتخب از قرآن کریم و مسابقه روزانه هر روز ساعت ۱۱ صبح در شبستان حضرت نجمه خاتون برگزار می‌شود.

احمدی برنامه قرآنی و معارفی ایوان آیینه حرم مطهر را ویژه نوجوانان عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه قرآنی اولین و عظیم‌ترین آیین ترتیل خوانی ویژه نوجوانان بوده که در دو بخش تلاوت نیم جزء قرآن کریم در هر روز و انجام ۳۰ دقیقه برنامه معارفی شامل داستان با مضامین قرآنی، نمایش، مسابقه، مصاحبه و بیان احکام است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ادامه به بیان زمان و مکان برگزاری این محفل قرآنی پرداخت و گفت: این برنامه از روز ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۳۰ ادامه خواهد داشت، همچنین مکان برگزاری این محفل قرآنی شبستان حضرت زهرا (س) است.

وی سپس به بیان مجالس سخنرانی که در ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل‌بیت (س) انجام می‌گیرد پرداخته و عنوان کرد: مکان برگزاری این سخنرانی‌ها شبستان امام خمینی (ره) بوده و حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین میر شفیعی در روز‌های دوشنبه ماه مبارک به ایراد سخن پرداخته و سخنران اصلی این ایام حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی خواهد بود که هر روز بلافاصله بعد از نماز عصر سخنرانی خواهد کرد.

احمدی با اشاره به ویژه‌برنامه سحرگهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان کرد: این ویژه‌برنامه در شبستان امام خمینی (ره) به‌صورت سخنرانی، قرائت ادعیه و مناجات خوانی بوده و از شبکه‌های استانی نور و شبکه شما پخش خواهد شد، همچنین ویژه‌برنامه سحر از صحن امام رضا (ع) نیز از شبکه جهانی سحر پخش و منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان را برگزاری نماز‌های جماعت در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر عنوان کرد و افزود: برنامه عاشقی به‌وقت حرم نیز هر شب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی همراه بوده و با قرائت قرآن کریم و نهج‌البلاغه و مناجات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه حلقه‌های قرآنی برای اولین بار در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) انجام می‌شود، تصریح کرد:این برنامه آموزش قرائت و مفاهیم قرآن کریم توسط اساتید قرآن حرم مطهر برای عموم زائران بوده و خواهران در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۱۶:۳۰ در رواق حضرت خدیجه (س) و برادران از ساعت ۱۸ در شبستان حضرت امام خمینی (ره) می‌توانند از این برنامه معنوی بهره ببرند.

احمدی مطرح کرد: برنامه پرسمان خانواده با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور کارشناسان و خانواده‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در ایام ماه مبارک رمضان را برنامه رادیویی شب‌های رمضان و همایش روزه اولی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برنامه فیض بندگی ویژه اعتکاف دانش آموزان و نوجوانان ۱۳ الی ۱۶ سال بوده و هرساله در روز‌های ۲۶،۲۷ و ۲۸ ماه مبارک رمضان در محل دارالتلاوه مسجد اعظم انجام می‌شود، ثبت‌نام از بین نوجوانان فعال برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی مطرح کرد: مراسم وفات حضرت خدیجه (س) و مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) جزو برنامه‌های خاص ماه مبارک رمضان در حرم مطهر هستند که به ترتیب در روز‌های ۲۵ اردیبهشت در صحن امام رضا (ع) و ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: بازدید از موزه، کتاب‌خانه آستان مقدس، برگزاری نمایشگاه‌های آستان مقدس، برگزاری ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان، آیین شکرانه ماه مبارک رمضان و همایش شکرانه نوجوانان ازجمله برنامه‌های این ایام هستند.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) همچنین از توزیع بیش از ۳۰۰ هزار افطاری ساده میان زائران، روزه‌داران و نمازگزاران آستان مقدس در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۰ هزار افطاری گرم در مهمانسرای حضرت فاطمه معصومه (س) توزیع می‌شود.

وی در پایان خواستار مشارکت خیرین و علاقه‌مندان در طرح ضیافت افطار حرم مطهر به‌صورت ریالی و کالایی شد و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر و یا تماس با شماره تلفن ۰۲۵- ۳۷۱۷۵۳۷۵ در این طرح مشارکت کنند، همچنین خیرین می‌توانند به‌صورت اینترنتی به آدرس nazr.amfm.ir این کار را انجام دهند.
ارسال نظرات