استاد نمونه در حل مشكلات جامعه خود تاثيرگذار است

رئيس دانشگاه علمي كاربردي لرستان گفت:يك استاد خوب بايد توانايي حل ومشكلات پيرامون خود را داشته و در اين زمينه تأثيرگذار باشد،امروزه اساتيد تا چه اندازه مشكلات محله، شهر و جامعه خود را حل كرده اند؟
کد خبر: ۹۱۳۴۷۳۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعيد فرح بخش؛رئيس دانشگاه علمي كاربردي لرستان در در مراسم تجلیل از ۵۰ مدرس برگزیده اين دانشگاه با اشاره به ويژگي هاي يك مدرس نمونه اظهار داشت:مدرس و استاد نمونه اكثر  اوقات خود را صرف آموزش ،پژوهش و توسعه علم شده  و وقت او به بطالت نمي  گذرد.

 

وي 4 ساعت مطالعه روزانه براي مدرسين را ضروري دانست و خاطرنشان كرد:يك مدرس با اخرين اطلاعات روز جهان در رشته مربوطه خود اشنا بوده چراكه اگر بروز نباشد نمي تواند پاسخگو باشد.

 

فرح بخش با بيان اين كه طبيعتاً يك مدرس خوب از طريق رفتار و تدريس ،شخصيتش به دانشجوها معرفي مي شود تصريح كرد:يك استاد بايد با رعايت  ويژگي هاي اخلاقي از مريد پروري و اين كه دانشجويان را مطيع خود كند.

 

وي افزود:رفتار و اعمال ما گوياي توانايي علمي و مكناي دروني ما هست نبايد مبلغ كسي ديگر باشيم مگر اين كه آن فرد از جهت علمي توانمندي داشته باشد.

 

رئيس دانشگاه علمي كاربردي لرستان با اظهار اين كه نبايد صرفاً انتقال دهنده دانش باشيم بلكه بايد بر روي فكر و نگرش هاي دانشجو بايد كار شود عنوان داشت: سواي اين كه يكي از اهداف ما انتقال دانش و كاربرد دانش است، بايد فكركردن را به دانشجو ياد داد و شيوه تدريس خوب منجر به ايجاد تفكر در دانشجو مي شود.

 

وي تأكيد كرد: نقد عالمانه منجر به اصلاح رفتار مي شود؛يك مدرس الگو بايد ديدگاه هاي جديد را بايد شجاعانه و جسورانه اعلام كرد و ديدگاه غلط خود را نقض و رد كند.

 

فرح بخش به شاخص هاي ارزيابي اساتيد اشاره كرد وگفت:يك استاد صرفا نظريات پرداز نباشد بلكه او بايد توانايي حل ومشكلات پيرامون خود را هم داشته و در اين زمينه تأثيرگذار باشد.

 

وي به  آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه اشاره كرد و اذعان داشت:امروزه اساتيد تا چه اندازه مشكلات محله، شهر و جامعه خود را در زمينه هاي فرهنگي ، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ..حل كرده اند.

 

فرح بخش داشتن اخلاق خوب و تربيت دانشجويان بااخلاق را يكي از رسالت هاي معلمي برشمرد و گفت:يك استاد ضمن مبارزه با پرخاشگري و عصبانيت، با متانت و شكيبايي برخورد مي كند.

 

وي عنوان داشت:يك استاد با برخورداري از ايمان و اعتقاد مروج ارزش هاي حاكم بر جامعه باشد و نسبت به ارزش هاي فرهنگي ،اعتقادي تعهد داشته و بر اساس آن ها رفتار و عمل كند.

 

فرح بخش ياد آور شد: خرداد ماه به پاس قدرداني از تلاش هاي خالصانه دكتر مهرداد در تربيت و پرروش دانش آموختگاني كه امروز هر كدام از جايگاه هاي برتر علمي در كشور برخوردار هستند ،از شخصيت علمي و اخلاقي دكتر مهرداد تجليل مي شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار