رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به توان جمع‌آوری و رصد اطلاعات از کف بازار و ارایه آنها به مراکز تصمیم گیرنده کلان مملکتی، پیشنهاد داد تا سامانه هشدار به دولت تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۶۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

به گزارش  سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج غلامرضا حسن‎پور در نشست کارگروه ساماندهی و نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان اتاق اصناف تهران با اشاره به سابقه درخشان اصناف در برهه‌ها و حوزه‎های مختلف گفت: سابقه و اقدامات درخشان اصناف بویژه در کمک‎رسانی به سیل‎زدگان اخیر، توقع از اصناف را هم میان مردم و هم دولت بالا برده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: برهمین اساس برای مدیریت و ساماندهی بازار ایام مبارک رمضان انتظار می‌رود اصناف با شناسایی افراد سودجو و سودطلب و معرفی آنها به مراکز ذیربط، فرصت سوء‎استفاده را از آنها بگیرد.

عضو هئیت عالی نظارت بر قیمت ها ادامه داد: این رویه در جمع‎آوری و رصد اطلاعات از کف بازار و ارایه آنها به مراکز تصمیم گیرنده کلان مملکتی در واقع گامی برای احقاق حقوق اصناف و مبرا ساختن اصناف متدین و درستکار از برخی افراد سودجو و فرصت‎طلب می باشد.

وی همچنین با پیشنهاد تشکیل سامانه هشدار به دولت گفت: سامانه هشدار به دولت می تواند مبتنی بر بررسی چالش ها و رصد بازار و سپس جمع‎آوری گزارشات از کف بازار جهت ارایه به دولت و تصمیم‎گیرندگان کلان مملکتی باشد.

حسن‎پور با ابراز تاسف از فعالیت معدود افراد سودجو و فرصت‎طلب در میان اصناف گفت: مسلما این افراد در شمار اصناف واقعی، متدین و مردمدار نیستند و با بازرسی و رصد مداوم و پیگیری از طریق خود اصناف و تعامل و همکاری بیشتر بین مراکز دولتی و اصناف می توان مانع از تلاش اینگونه اشخاص شد.

ارسال نظرات