مراسم کلنگ‌زنی احداث منبع ذخیره آب شرب روستای پیرآغاج شهرستان کوثر با اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیون ریال با حضور فرماندار کوثر و فرمانده سپاه ناحیه کوثر انجام شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۱۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

ساخت منبع آب آشامیدنی در روستای پیرآغاج کوثر توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار محرم پوررحمان در مراسم کلنگ‌زنی منبع ذخیره آب شرب روستای پیرآغاج شهرستان کوثر اظهارکرد: این پروژه با اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیون ریال از امروز آغاز شده و تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به در اولویت بودن آبرسانی آب شرب سالم به مناطق محروم روستایی برای بسیج سازندگی، ۳۰۰ میلیون ریال از این پروژه توسط بسیج سازندگی سپاه کوثر تأمین شده و ۳۰۰ میلیون ریال نیز توسط یکی از خیّران این روستا هزینه خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر تأکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و تأمین آب شرب سالم برای روستاها تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی و آب و فاضلاب روستایی برای ساخت منبع آب شرب ۶۰ مترمکعبی منعقد شد.

پوررحمان تصریح کرد: ورود بسیج سازندگی در بحث‌های محرومیت‌زدایی از جمله تأمین آب شرب یکی از اولویت‌های اول سپاه در طی سال‌های گذشته بوده و در سال جاری با جدیت بیشتر پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه کوثر ضمن تشکر از خیّر بسیجی اهل این روستا و ساکن تهران، برای اجرا و اتمام این پروژه، بیان داشت: اعتماد خیّران در نقاط مختلف کشور در اجرای خدمات عام المنفعه برای مردم یکی از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و بویژه بسیج و سپاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روستای ۸۰ خانواری پیرآغاج در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر گیوی قرار گرفته و در بالادست این روستای کوهستانی نیز چشمه آب شربی از دل زمین سربرآورده که خاصیت دفع کنندگی سنگ‌های مجاری ادراری و بویژه دفع سنگ کلیه را دارد و سالانه پذیرای گردشگران سلامت و مناظر طبیعی است.

ارسال نظرات