مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز؛
حجت الاسلام یوسفی با اشاره به فرصت خوسازی در ماه مبارک رمضان گفت: دراین ماه خود را به فضایل اخلاقی زیبنده کنیم، چرا که برتری انسان ها به فضایل اخلاقی و رعایت تقوای الهی است.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۸۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از روابط عمومی سپاه البرز حجت الاسلام و المسلمین یوسفی در مراسم افتتاحیه کلاس های قرآنی ماه رمضان که در حسینیه کریم اهل بیت ستاد فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: فضائل و فوائد منحصر به فردي در ماه مبارك رمضان وجود دارد که از آن به ماه خدا تعبير شده است و خداوند در اين ماه، بركات و خيرات فراواني به بندگانش هديه كرده است.

وجه اشرفیت انسان به سایر مخلوقات، رعایت تقوای الهی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اهمیت علم هستی شناسی گفت: این علم از نظر عالمان خیلی مهم تر از اعتقاد به انبیا است.

وی با اشاره به اینکه مخلوقات به پنج بخش تقسیم شده اند یادآور شد: بخشی از مخلوقات جمادات است که از نگاه ما جاندار نیستند، ولی از نگاه قرآن دارای حرکت هستند و بخش دیگر مخلوقات نباتات است که از نگاه ما جاندار است و پرورش می یابد، بخش سوم مخلوقات، ملائکه هستند که با عقل محض خلق شده اند و بخش چهار حیوانات هستند که خالی از تعقل بوده و دارای قوه شهوت هستند.

وی با اشاره به بخش پنجم که انسان می باشد خاطر نشان کرد: انسان هم وجه تشابهی با حیونات دارد و هم وجه تشابهی با ملائکه دارد، لذا در روایات فرموده اند که اگر انسان به سمت قوه تعقلش تلاش بیشتری داشته باشد ازملائکه هم بالاتر می رود و اگر به سمت قوه شهوت برود از حیوان هم پست تر می شود.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در موقعیت حساسی زندگی می کنند اذعان داشت: انسان با قدرت اراده و اختیار می تواند از ملائکه بالاتر برود و هم می تواند از حیوان پست تر شود.

وی بااشاره به آیات قرآن مجید که در خصوص صفات انسان نازل شده است گفت: خداوند درجایی از قرآن انسان را به خلیفه الهی ذکر می کند و در جایی دیگر به تعبیر ضعیف بودن انسان و عجول بودن او ذکر می کند.

وی بااشاره به وجه اشرفیت و خلیفه الهی انسان نسبت به سایر مخلوقات اظهار داشت: این وجه به خاطر جنبه معنوی انسان ها است، اگر جنبه مادی در میان بود، بعضی حیوانات نسبت به انسان ها توانایی های بیشتری دارند.

وی با اشاره به بعضی از حیوانات که توانایی های بالاتری نسبت به انسان دارند اظهار داشت: به طور مثال پرنده عقاب از فاصله خیلی دور طعمه خود را شناسایی می کند و طبق قواعد فیزیکی سرعت خود را چنان تنظیم می کند که بدون هیچ خطایی و با سرعت بالا به طعمه اش می رسد که انسان فاقد این توانایی است.

وی با اشاره به اینکه تقوا شرط اصلی اشرفیت انسان نسبت به حیوانات و مخلوقات دیگر است یادآور شد: انسان ها زمانی دارای فضیلت و برتری می شوند که تقوای الهی را رعایت کنند، در غیر اینصورت هیچ برتری نسبت به مخلوقات دیگر ندارند.

وی در پایان با اشاره به فرصت خوسازی در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: دراین ماه خود را به فضایل اخلاقی زیبنده کنیم، چرا که برتری انسان ها به فضایل اخلاقی و رعایت تقوای الهی است.

ارسال نظرات