در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر فارسان عنوان شد:
جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فارسان به منظور بررسی اقدامات برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۸۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ستاد امر به معروف شهرستان فارسان به منظور پیش بینی اقدامات  برای فضا سازی و آماده سازی بستر ورود به این ماه مبارک و همچنین  پیش بینی اقدامات لازم جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در محل دفتر امام جمعه شهرستان فارسان برگزار گردید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر فارسان گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت‌ها در کلیه سطوح جامعه احساس شود.

حمید یزدانی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهر فارسان در گفت وگو با خبرنگار افتخاری بسیج  ضمن فرارسیدن و تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همه مسلمین و بندگان خداوند، اظهار داشت: درک ماه مبارک رمضان توفیق بزرگی برای بندگان است؛ چراکه ضیافت الله می باشد و خداوند از بندگانش میزبانی می کند. در ضیافت رمضان، سفره گسترده الهی پهن شده و انسان باید تلاش کند از نعمت های بیکران این ماه پرخیر و برکت بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فلسفه تبلیغ در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ما باید مسئله تبلیغ را در ماه رمضان از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله بیاموزیم؛ در روایات تصریح شده که ایشان بعد از واجب شدن روزه ماه مبارک رمضان، در اواخر ماه شعبان مردم را گردهم می آوردند و آنها را به کارهای نیک و خیر ترغیب و از اقدامات پلید و زشت نهی می کردند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر فارسان عنوان کرد: از افراد و دستگاه‌هایی که متولی برنامه‌های عمومی در ماه رمضان هستند و وظایفی در این ماه برعهده دارند، خواستاریم با رعایت شئونات رمضان به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید آمادگی لازم از نظر فضای اجتماعی برای ماه مهمانی خدا فراهم گردد گفت: انتظار این است که فضای شهر به یک فضای رمضانی تبدیل شود و آثار معنوی این ماه عزیز در روابط اجتماعی و همه مناسبت‌ها در کلیه سطوح جامعه احساس شود. وی از پخش و انتشار بروشورهای راهنمایی برای مسافرین شهرستان خبر داد و گفت: مسافرینی که به شهرستان می‌آیند، اماکن مشخص شده برای پذیرایی از مهمانان به آنها معرفی خواهد شد تا در ملاءعام روزه خواری نکنند.

وی بیان کرد: اماکن و رستوران‌ها نیز در ماه رمضان باید به صورت آشکار پذیرایی نکنند و ارزش‌های دینی و شئونات رمضان را رعایت کنند. برای کنترل واحدهای صنفی اغذیه فروشی های شهرستان و مقابله با منکر (روزه خواری در ملاعام) یا کسانیکه عامدانه اقدام به روزه خواری در انظار عمومی کنند تیم هایی در معابر و اماکن اقدام به گشت زنی می کنند و در صورت مشاهده متخلفان با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می شوند.

ارسال نظرات