مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی از پیش بینی احداث هزار خانه در مناطق سیل زده استان‌های گلستان و خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۵۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار محمد روحانی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث سیل امسال سپاه امام رضا (ع) خدمت رسانی به مردم گلستان را عهده دار شد و گروه‌های جهادی از ۶ فروردین در مناطق سیل زده این استان حضور پیدا کرد که البته قبل از حضور جهادگران خراسان رضوی به همت جهادگران شهرستان گنبد کاووس ۱۵۰۰  خانه از آب تخلیه شد.

وی با بیان اینکه  ۱۱۵۰ گروه جهادی در خراسان رضوی شناسنامه‌دار هستند، گفت:  ۱۰۵۰ گروه جهادی متشکل از ۸۵۰۰ خواهر و ۱۵۲۰۰ برادر در سال گذشته مشغول به فعالیت در عرصه‌های مختلف بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰۰ خانه محروم و ۳۸۰ مدرسه در سطح استان بازسازی و مرمت شد. ۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده برای کشاورزان توسط مشاوره و کمک مهندسین بسیجی صورت گرفت و در بحث پزشکی ۵۵ هزار ویزیت رایگان و خدمات درمانی و پزشکی انجام شد.

وی یادآور شد: در سیل امسال در خراسان رضوی ۶۵ گروه جهادی مشغول به فعالیت بودند که از این تعداد ۱۳ گروه به خوزستان ۲۲ گروه  به گلستان و  ۲۹ گروه به لرستان که یک گروه از بسیج مداحان جهت توزیع غذای گرم بود اعزام شدند که ۲۳ هزار نفر روز در این چند استان مشغول خدمت رسانی بودند.

روحانی از تشکیل مجمع جهادگران با حضور جهادگران نخبه در عرصه‌های مختلف تخصصی جهت مدیریت بهتر شبکه جهادگران خبر داد.

وی بیان داشت:  بیش از ۹ هزار سبد غذایی، بیش از ۵ هزار پوشاک و بیش از ۱۲ هزار لوازم‌التحریر در میان محرومان مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شده و بیش از ۴۰۰ مسجد و ۴۱ مدرسه در این مناطق مرمت، بازسازی و نوسازی شدند و امسال مجمع جهادی استان در سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی تشکیل شد تا خدمات ارائه‌شده به‌صورت هدفمند‌تر دنبال شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش دوم ماموریت ما اقتصاد مقاومتی است، گفت:  سال گذشته ۱۵۰ طرح اشتغالزایی از بسیج سازندگی هزار طرح از کمیته امداد و هزار طرح از بهزیستی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: طی تعاملی که با فنی و حرفه‌ای داریم سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نفر در قالب ۳۵ کارگاه در بحث اشتغال اموزش دیدند از طرفی  ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه در استان تشکیل شد که  ۴۰ نفر را در شهرستان‌ها آموزش و ۲ میلیارد تومان مردم در این صندوق‌ها پس انداز داشتند که معین‌های اقتصادی هم می‌توانند برای رسیدگی به روستا‌ها و شهرستان‌ها به این صندوق‌ها پول واریز کنند؛ و این برای نهاد‌های حاکمیتی جهت  توسعه زمینه‌ای بسیار خوبی است.

وی از راه اندازی  بازار اینترنتی  و ثبت ۱۰۰۰ تولید کننده از  بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

روحانی همچنین به اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس به درخواست دادستانی اشاره کرد و گفت: از افرادی که به صلاحدید دادستان جرم سنگینی ندارند جهت فعالیت در اردو‌های جهادی و خدمت به مناطق محروم استفاده می‌شود و جهت اصلاح این افراد بازخورد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی اشاره داشت: امسال ۳ هزار خانه مددجوی کمیته امداد در استان خواهیم ساخت و  ۱۰۰۰ سری جهیزیه توزیع خواهیم داشت و در نظر داریم برای سیل زدگان گلستان و خراسان رضوی ۱۰۰۰ خانه احداث نماییم؛ و از دیگر اقدامات ما در سال جاری بهسازی و بازسازی قنوات  و ایجاد  اشتغال دام سبک خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: ما ظرفیت‌های بسیاری از نیروی انسانی و منابع طبیعی و ثروت در کشور داریم، ولی سوء مدیریت و قوانین مزاحم مانع پیشرفت ما تاکنون شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها