نعمتی گفت: آنچیزی که مشکلات زیادتری برای مردم ایجاد کرده بحث ثبات قیمت هاست
کد خبر: ۹۱۳۵۱۴۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمود نعمتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به توطئه های دشمنان و اعمال تحریم های ظالمانه گفت: به دلایل متفاوت بودن سال جاری و بحث های روابط خارجی متأسفانه این مسئله توانسته به طور مستقیم در مسائل اقتصادی تأثیر خودش را گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه تحریم ها بیشتر مردم را درگیر کرده است افزود: آنچیزی که مشکلات زیادتری برای مردم ایجاد کرده بحث ثبات قیمت هاست و با توجه به اینکه بخشی از کالاهای اصلی ما وابستگی ارزی  دارد و مباحث ارزی تأثیر مستقیم بر روی آنها می گذارد دچار نوسانات قیمتی هستیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی ثبات قیمت ها را خواست طبیعی و به حق مردم دانست و بیان داشت: با کلیه ابزارهایی که داریم باید بتوانیم قیمت ها را مدیریت کنیم و متأسفانه تأثیرات ارزی در برخی موارد ممکن است بی ثباتی قیمت ها را رقم بزند.

نعمتی با اشاره به اینکه نهادهای دامی وابستگی ۹۰ درصدی به ارز را دارند عنوان کرد: شکر و قند نیز از تأثیرات ارزی برخوردار هستند و برخی از کالا ها هم به شکل غیر مستقیم تأثیر پذیر می باشند و باید تلاش کنیم در سطح استان ثبات قیمت ها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث تولید گندم به خود کفایی کامل رسیده ایم و فعلا نیازی به واردات گندم نداریم اضافه کرد: وظیفه دیگر ما تأمین ارز کشور است و باید مشکلات و موانعی که ممکن است بر صادرات تأثیرگذار باشند را شناسایی و رفع کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در این خصوص ادامه داد: در بحث رونق تولید باید هم در عرضه و هم در صادرات تمام توان و تلاش خود را بگذاریم و از صادرات کالاهایی که ممکن است بر ارزآوری تأثیر گذار باشند مراقبت کنیم.

وی تأمین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی از دیگر وظایف دانست و افزود:  نباید اجازه دهیم این مسئله در بخش تولید مشکل ایجاد کند.

نعمتی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید با یک برنامه ریزی دقیق پیش رود گفت: لازم است پیگیری های بیشتری در این موضوع داشته باشیم و اگر کالایی در داخل تولید می شود باید نیاز کشور در نظر گرفته شود و اگر از خارج است باید ساماندهی شود.

وی تأمین آرد و نان مردم را از مهمترین و حساس ترین وظایف دیگر دانست و افزود: به دلیل حساسیت ویژه این موضوع نباید اجازه دهیم به بازار آزاد ورود پیدا کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار تن در ماه مصرف گندم در استان مرکزی است که گندم را از کشاورز کیلویی ۱۷۰۰ خریداری می شود و ۶۰۰ تومان عرضه می کنیم و این رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و البته تأمین به موقع و با کیفیت نان مردم از وظایف مهم ما محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات