مدیر آستان امامزاده روح الله(ع) گفت: آستان امامزاده روح الله(ع) با طرح ضیافت الهی و دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی در ماه مبارک رمضان میزبان عاشقان اهل بیت علیهم السلام است.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۱۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش بسیج سپاه تهران خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حجر رسولی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) و از امامزادگان مورد تکریم و تعظیم و دارای کرامات مشهود فراوان است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته امکان زیارت این امامزاده وجود نداشت، بیان کرد: به دلیل شرایط امنیتی که یک سابقه 300 ساله دارد و از اواخر دوره صفویه وجود داشته، درهای این بقعه بسته بوده است اما علیرغم این شرایط میزان ارادت مردم به قدری بوده که یک روز در هفته که به صورت محدود امکان زیارت فراهم بود علاقه مندان زیارت را در این روز بر خودشان واجب می دانستند.

مدیر آستان امامزاده روح الله(ع) ادامه داد: به لطف خداوند از سال 1390 موانع امنیتی برطرف شد ساختمان قدیم بقعه بازسازی شد و از سال 1393 درهای بقعه به روی زائران باز شد. امیدوار هستیم درهای بقعه امامزاده نورالدین(ع) نیز که به فاصله یکصد متری از امامزاده روح الله(ع) واقع است به زودی به روی ارادتمندان خاندان اهل بیت علیهم السلام باز شود و فاصله بین این دو بقعه به بین الحرمین تبدیل شود.

رسولی با اشاره به طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه گفت: طبق برنامه‌ ریزی انجام شده طرح ضیافت الهی مانند سالهای گذشته با حضور زائران و مجاوران امامزاده روح الله(ع) در شب‌های ماه رمضان به ‌صورت گسترده در این بقعه برگزار می ‌شود.

وی افزود: افطاری ساده در شبهای ماه رمضان، محفل جزءخوانی، برگزاری نماز جماعت، محفل انس با قرآن کریم، مراسم سخنرانی و مناجات خوانی از برنامه ‌هایی است که در ماه مبارک رمضان در این امام ‌زاده انجام می شود.

برپایی خیمه های معرفت، غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودک، پاسخ گویی به سوالات شرعی، و مسابقات مذهبی از دیگر برنامه های این بقعه در ماه مبارک رمضان است که مدیر آستان امامزاده روح الله(ع) اشاره کرد.

رسولی با اشاره به خدمات این آستان به سیل زدگان کشورمان تصریح کرد: به منظور همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر چهار تریلی آب معدنی، سه خاور پوشاک و غیره به ارزش 500 میلیون تومان از محل جمع آوری کمک های مردمی به خوزستان و معمولان ارسال و 35 خادم افتخاری این آستان نیز با مشارکت مدافعان حرم به مناطق سیل زده اعزام شدند.

گفتنی است امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) در میدان امام خمینی(ره) تهران، ابتدای خیابان باب همایون قرار دارد که قدمت این امامزاده بر اساس شجره ‌نامه‌ای که در سازمان اوقاف و امور خیره تأیید شده است، بیش از ۷۰۰ سال است.

ارسال نظرات