آماده‌سازی مصلای امام خمینی(ره) برای نمایشگاه قرآن/ دریافت ۷۰۰ ایده از مردم

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از آغاز روند آماده‌سازی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه قرآن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۵۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن باحضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه در معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

 

وی با اشاره به فرایند آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: پس از پایان کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مقدمات برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد و برای طراحی بخش‌های مختلف نمایشگاه ۱۳۰ ساعت زمان صرف شد.

فقهی‌زاده درخصوص شعار نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال با شعار قرآن معنای زندگی فعالیت خود را از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و به مدت دو هفته یعنی تا شب‌های قدر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال فراخوانی برای دریافت ایده‌ها و برنامه‌ها جهت برگزاری بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی معاونت اعلام شد که طی آن ۷۰۰ ایده و برنامه به دست ما رسید که از این میان ابتدا ۳۰۰ و سپس ۱۰۰ برنامه پس از پالایش‌های مختلف در نمایشگاه امسال اجرایی خواهد شد.

وی از استفاده از ابزارهای نوین در برپایی نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مفاهیم قرآن به زندگی مردم راه پیدا کند و در این زمینه از همه ابزار‌ها استفاده می‌کنیم تا رویکردی جدید در نمایشگاه رقم بخورد.

فقهی‌زاده ادامه داد: در همین راستا تلاش ما بر این بوده که از دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی مشارکت بگیریم و امیدواریم که نمایشگاه امسال ملی‌تر و بین‌المللی‌تر از ادوار گذشته برگزار شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: این بخش سال گذشته پس از وقفه‌ای چند ساله دوباره احیا شد و امسال هم ده کشور در نمایشگاه حضور ویژه خواهند داشت خصوصاً کشور پاکستان امسال برای اولین‌بار به صورت ویژه در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

وی از اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۹ استان و ۲۵۰ شهر خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما برپایی جشن رمضان در ۱۹ استان است که بخشی از این برنامه در شهرهای سیل زده برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار