تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) شفق گفت:ائمه جماعات باید متحد باشند و براساس آیات قرآن،حول ریسمان الهی که اکنون ولایت متحد شوند و پای آن محکم بایستند که اگر ولایتمداری تقویت شود، کشور هیچ آسیبی نخواهد دید.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۵۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام میرجواد مرعشی، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق در خصوص جایگاه مسجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند؛ مسجد مثل صدر اسلام، پایگاه انواع و اقسام فعالیت‌های اجتماعی است.

 

 وی افزود: مسجد هم پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و هم فعالیت‌های دینی، قرآنی و عبادی است و هم‌محلی برای رسیدگی به امور ضعفا و فقرا، بنابراین مسجد در  نگاه رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم از جایگاه بالایی برخوردار است.

مرعشی در ادامه گفت: در مسائل سیاسی، مسجد باید بینش فرهنگی و سیاسی مردم را افزایش دهد لذا درعین‌حال که باید از سیاست زدگی دور باشد، آنچه مردم نسبت به شناخت دشمن نیاز دارند را برای ایشان تبیین کند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق در خصوص اینکه مساجد چه کارکردی در زمینه تحقق گام دوم می‎توانند داشته باشند، گفت: در ابتدا امور مساجد باید این امر را موردتوجه قرار دهد. لازم است مرکز رسیدگی به امور مساجد یک گروه از افراد متخصص را برای تبیین و توضیح  بیانیه گام دوم انقلاب به ائمه جماعات تعیین کند، تا آن‌ها عظمت این بیانیه را درک کرده  چشم‌انداز فعالیت‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه در روزگار کنونی ائمه جماعات ما از بسیاری مسائل آگاه‌اند، گفت: خوشبختانه اکنون امامان مساجد با فضای مجازی در ارتباط هستند. جامعه را به‌خوبی می‌شناسند و نسبت به نظام اسلامی تعهد دارند لذا با این ظرفیت، ان‌شاءالله این گام نیز برداشته خواهد شد و به ثمر خواهد رسید.

مرعشی در خصوص هجوم فرهنگی دشمن و راه مبارزه با آن گفت: اکنون دشمنی‌ها آشکارشده و ابزار و تفکر دشمن نیز شناخته شده است. اکنون واضح است که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا چه قصدی دارد. وقتی آمریکا به بهترین نیروی نظامی جهان، برچسب تروریستی اطلاق می‌کند، معلوم می‌شود که در مقابل این قدرت شکست‌خورده و چون راه فراری ندارد، انواع و اقسام حرکات را انجام می‌دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق در ادامه گفت: ائمه جماعات باید هوشیار باشند. دشمن و شیاطین در کمین هستند. دشمنی که شکست‌خورده، از هر راهی وارد خواهد شد. دشمنان انقلاب، دشمن اسلام و ایران هستند لذا تفرقه و سیاست‌های غلط باعث تضعیف انقلاب نشود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید متحد باشند. همان‌طور که خداوند می‌فرماید: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا و لا تفرّقوا». اکنون این طناب، طناب ولایت است. باید محکم پای ولایت بایستیم. اگر ولایتمداری تقویت شود، کشور هیچ آسیبی نخواهد دید.

مرعشی در پاسخ به این سؤال که اگر به‌روزهای اول طلبگی برگردید و امامت مسجدی را عهده‌دار شوید، به کدام مسئله اهمیت بیشتری می‌دهید، گفت: ابتدا برای جذب جوانان در مسجد، زمینه‌سازی می‌کنم. هزینه می‌کنم، مسئله‌ی مادی مسجد را حل، به گفته‌هایم عمل و جوانان را جذب مسجد می‌کنم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق با اشاره به اینکه جوان‌ها در آینده این کشور نقش مهمی دارند ‌و در حقیقت سازندگان این کشور هستند، گفت: این جوان‌ها هستند که در آینده، نظام، کشور و اسلام را حفظ می‌کنند. اگر من به‌جای ائمه جماعات، جوان باشم، نهایت تلاش خود را می‌کنم تا دختران، پسران و خانواده‌ها را با مهربانی جذب مسجد کنم.

وی با تقدیر از خدمات امور مساجد افزود: اصلاح هیئت‌امنای مساجد هم یک کار مهم در جذب جوان‌ترها به مسجد است. هیئت‌امنا باید از بین جوان‌ها باشند. آن‌ها باید امورات را به جوان‌ها بسپارند. باید باور داشته باشیم که جوان‌ها صداقت دارند و می‌خواهند به اسلام و انقلاب خدمت کنند. لذا یکی از چیزهای بسیار مؤثر بعد از امام جماعت در مسجد، انتخاب هیئت‌امنای جوان است که با مغزی روشن بتوانند جوان‌ها را به مساجد جذب کنند.

مرعشی گفت: نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند. بانوان در زمان‌های مختلف فعالیت‌های ارزنده‌ای را در مساجد انجام داده‌اند. لذا برای هیئت‌امنا هم چند نفر از  بانوان را انتخاب کنند. اینکه آن‌ها بدانند نقش آن‌ها در مسجد موردتوجه قرارگرفته، نتیجه خوبی خواهد داشت. این بانوان هستند که می‌توانند کودکان مسجدی تربیت کنند و نسل آینده را مسجدی، متعهد و انقلابی بار بیاورند. بانوان مسجدی می‌توانند همسران خود را به مسجد رفتن ترغیب کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق در پایان خاطرنشان کرد: ائمه جماعات قدر مساجد را بدانند و نهایت خدمت را انجام بدهند. در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا هستیم و مناسبت‌های مهمی در این ماه است. ائمه جماعات از ظرفیت این ماه استفاده کنند و جوان‌ها را به مسجد بخوانند.

ارسال نظرات