خبرهای داغ:
سرهنگ حاجتی:

تفکر غربی نقش حشدالشعبی را در سیل خوزستان هدف گرفت

معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: انتشار اخبار کذب برخی رسانه ها برای کمرنگ نشان دادن حضور حشد الشعبی(بسیج مردمی) عراق، در خوزستان برای کمک به سیل زدگان برگرفته از تفکرات منحرف غرب بود.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۸۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

به گزارش بسیج سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج سازندگی و عقیدتی سیاسی بیان کرد: در سیل اخیر نیروهای حشد الشعبی عراق تمامی امکانات مهندسی خود را در آبادان، خرمشهر و شادگان وارد کردند و خدمات ارزنده ای را ارایه دادند اما دشمن در این زمینه بیکار ننشست و شایعات گسترده ای را منتشر کرد.
وی گفت: در شرایط کنونی که دشمن برای صدمه زده به انقلاب اسلامی فعال تر شده ما نیز باید برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن آمادگی خود را روز به روز افزایش دهیم.
وی ادامه داد:در سیل خوزستان نقش مردان و زنان غیور خوزستانی در کنار دولت و نیروهای مسلح مثال زدنی بود و باعث شد بتوانیم به آرامی از این آزمون سخت عبور کنیم.
وی افزود: نقش رسانه ها در انعکاس اخبار کمک رسانی مقتدرانه نیروهای مسلح و فعالیت های جهادی نیروهای بسیج و سپاه بی بدیل بوده و اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح و مردم را بار دیگر به رخ جهانیان کشاند.
معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: کارشناسان بر این باور بودند، سیلی که خوزستان را فرا گرفت بر اساس شرایط باید بخشی از دشت آزادگان و حمیدیه را زیر آب می برد اما غیرت مردان و زنان خوزستانی و نیروهای بسیج و سپاه و ارتش تمامی محاسبات را تغییر دادند.
وی گفت: اکنون از سیلاب به سختی و با موفقیت عبور کردیم اما بازسازی مناطق مهمترین وظیفه ای است که بر دوش داریم.
سرهنگ حاجتی افزود: گروه های جهادی هم اکنون در مناطق سیل زده همچنان مشغول به خدمت رسانی بوده و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که همگی در مسیر خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده بودیم ، دشمن نیز بیکار ننشسته و از طریق فضای مجازی و رسانه های خود با شایعه پراکنی سعی در کمرنگ جلوه دادن این فعالیت ها و ایجاد تشنج در جامعه داشت.
معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: سردار سلامی در آن زمان به عنوان جانشین سپاه پاسداران روزها در اتاق فرمان و مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان حضور داشت و جلسات متعددی برای کنترل سیلاب برگزار شد که در نتیجه نیروی هوایی ، دریایی ،زمینی و قدس سپاه و سازمان بسیج به همراه 9 استان معین پای کار آمدند.
سرهنگ حاجتی افزود: ارتش جمهوری اسلامی نیز در برخی مناطق به ویژه در شعیبیه شوشتر اقدامات تاثیرگذاری را در زمینه کمک رسانی به مردم مناطق داشت که قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: همچنین بکارگیری 150 دستگاه اتوبوس،311 شناور از جمله قایق های تندروی جی می نی، قایق های بزرگ و کوچک از استان بوشهر، پنج بالگرد ، 493 دستگاه وسیله مهندسی ، 753 دستگاه خودروی سنگین ویژه حمل مهمات برای جابجایی مردم، 800 سرویس بهداشتی، 200سرویس حمام، بیش از یک میلیون و 500 هزار عدد گونی ، 150 هزار سرویس خاک برای سیل بندهای آبادان، شعیبیه ، شوش، بامدژ و رُفیع، تجهیز کردن 10 سالن ورزشی و 17 پادگان برای اسکان سیل زدگان و اعزام 18 هزار نیروی جهادی از اقداماتی بود که سپاه برای کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده در دستور کار قرار داد.
معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یک هزار و 780 سورتی پرواز نیز بر فراز مناطق سیل زده استان و استقرار 148 موکب از خوزستان و سایر استان ها برای کمک رسانی به مردم از دیگر اقدامات سپاه در جریان سیل اخیر بود..
وی همچنین به اقدامات بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی و کمک به سیل زدگان خوزستان اشاره کرد و افزود: اکنون در حوزه پروژه های عمرانی یک هزار و 578 پروژه و برای پروژه های غیرعمرانی نیز 16 هزار و 750 پروژه در خوزستان تعریف شده است.
سرهنگ حاجتی گفت: یکی از مهمترین اقدامات عمرانی بسیج سازندگی احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که 210 واحد تحویل داده شده است.
وی افزود: همچنین 220 مورد تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان کمیته امداد و محرومان خوزستان با عنوان طرح بازسازی به نام شهید برونسی انجام شده است.
معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: احداث 10 پل روستایی، 97 مزارشهید در مناطق روستایی ، تعمیر و بازسازی 16 حوزه علمیه و خانه عالم و نیز احداث حمام و سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در مناطق محروم خوزستان بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه غیرعمرانی توزیع 260 جهیزیه و چهار هزار و 500 بسته کمک معیشتی ، تهیه و توزیع یک هزار و 500 لوازم ورزشی و اعطای 40 میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی برای 334 نفرانجام شده است.
سرهنگ حاجتی همچنین نقش معلمان را در طول40 سال انقلاب اسلامی در زمینه آموزش موثر دانست و از ایثار و فداکاری این تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تقدیر کرد.
وی با گرامیداشت هفته کارگر نقش کارگران را در چرخه اقتصادی کشور موثر دانست و از تلاش های این قشر زحمت کش جامعه نیز تقدیر کرد.
بسیج سازندگی به منظور استفاده حداکثری از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به فرمان رهبر معظم انقلاب در 17 اردیبهشت 1379 تاسیس شد و از وظایف اصلی این سازمان بکارگیری تمامی جوانان دانشجو و دانش آموز از مقطع دبیرستان تا پیش دانشگاهی برای محرومیت زدایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها