عضو هیأت عالی نظارت بر سازمان های صنفی عنوان کرد: کارگروه ویژه نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان با همت بسیج اصناف، اتاق اصناف تهران و اتحادیه ها تشکیل شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۲۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

به گزارش  سرویس بسیج اصناف خبرگزاری بسیج کارگروه ویژه ماه مبارک رمضان با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور، رییس اتاق اصناف تهران و رؤسای اتحادیه های لبنیات، سوپرمارکت، بنکداران موادغذایی، خواربار ومرغ و ماهی برگزار شد.

عضو هیأت عالی نظارت ضمن تأکیدبر لزوم توجه به اقشارمختلف جامعه به ویژه قشرآسیب پذیر درماه مبارک رمضان گفت: این کارگروه به صورت مرتب درطول ماه مبارک بایدتشکیل شده وموضوعات مربوط به گرانی و یا گرانفروشی تفکیک شده و چنانچه منشأ آن خارج از شبکه توزیع اصناف است،گزارش شده وچنانچه منشأ آن در داخل اصناف و برخی واحدهای صنفی است، روسای اتحادیه ها واتاق اصناف موظف به نظارت و برخورد با متخلفین هستند.

حسن پور خواست که چهارشنبه هرهفته گزارش جمع بندی شده کارگروه ماه رمضان به بسیچ اصناف کشور ارسال گردد.

وی همچنین پیش بینی و رصد بازار را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد و خواست که جلسات کارگروه همراه بادستورکارمشخص برگزار شده و سامانه ای به منظور پیش بینی وضعیت بازار و کالاهای مورد نیاز مردم، به همراه ارائه راهکار، در اتاق اصناف فعال گردد و گزارش آن به مبادی ذیربط و بسیج اصناف کشور ارسال گردد.

وی خواستار برخورد قاطع اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه ها با مقوله احتکار شد و آنرا یکی از وظایف اتاقها و اتحادیه ها دانست.

عضو هیأت عالی نظارت ضمن تأکید بر تشدید بازرسی ها در ماه مبارک رمضان و راه اندازی گشتهای نامحسوس، از آمادگی بسیج برای تأمین بازرسان افتخاری خبرداد.

وی خبررسانی صحیح و جوابگو بودن رؤسای اتحادیه ها به افکارعمومی را لازم دانست وگفت: باید اعتماد مردم به کسبه محترم افزایش یابد.

درپایان وی ازهمه اتاقهای اصناف سراسر کشور خواست ظرف 24ساعت آینده نسبت به راه اندازی کارگروه مشابه با حضوربسیج اصناف اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات