با مطالبه گری قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن صورت گرفت؛
نخستین جلسه مطالبه گری و هم اندیشی نماینده های تشکل های دانشجویی دانشگاه های کرمان با دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همت قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۴۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  در کرمان ، نخستین جلسه مطالبه گری و هم اندیشی نماینده های تشکل های دانشجویی دانشگاه های کرمان با دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همت قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان برگزار شد.


دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در این نشست با اشاره به برخی کمبودها و مشکلات در دستگاه قضا بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های قضایی با استفاده از ابزارهای نظارتی و اداری از دانشجویان خواست تا با ارائه راهکارهایی در این زمینه به دستگاه قضا کمک کنند.
وی تاکید کرد: برای جاری ساختن هر چه بهتر عدالت بایستی دستگاههای نظارتی به سمت پیشگیری از جرم بروند تا حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کاهش یافته و بتوانیم رسیدگی بهتری بخصوص به پرونده های کلان انجام دهیم.
سالاری با تاکید بر نقش مهم دانشجویان در جامعه تشریح کرد: دانشجویان به عنوان قشری که زبان گویای جامعه هستند بایستی در وهله اول مطالبه گر باشند و در گام دوم نقد عملکردها را همراه با ارائه راه حل مدنظر قرار دهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص ورود دادستان به عنوان مدعی العموم به پروژه های شهری و افزایش بی رویه گرانی توضیح داد: ۱۰ کارگروه برای حفظ حقوق عامه در دادسرای کرمان تشکیل شده است که هر کدام در زمینه تخصصی خود اقدام کرده و ما منتظر گزارش ها نمی مانیم بلکه کارگروهها مستقیما ورود کرده و فی المجلس اعمال قانون می شود.
سالاری در پاسخ به مطالبه دانشجوی دیگری در خصوص ضرورت نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی اظهار داشت: با وجود مقاومت هایی که از جانب برخی پزشکان صورت می گیرد؛ امروز قول تسریع در پیگیری و نصب کارتخوان را به دانشجویان می دهیم.


وی ضمن پاسخگویی به سوالی در خصوص رشد قارچ گونه کافه ها و مراکز ارائه قلیان در سطح شهر خاطرنشان کرد: در خصوص عرضه قلیان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری از موضع خود عقب نشینی کردند اما دستگاه قضایی پیگیر ماجراست و در هفته گذشته ۳ مرکز را پلمب کردیم.
در ابتدای این دیدار آقای بهروز، مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن معرفی فعالان جبهه مطالبه گری گزارشی از عملکرد قرارگاه شهید احمدی روشن ارائه داد.

ارسال نظرات