سردار نظری در کارگروه اشتغال و کارگاه آموزش تسهیل گری اقتصاد مقاومتی صالح‌آباد بر عزم مردمی و هم افزایی مسئولان اجرایی برای سرعت بخشیدن به عمران و آبادانی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی بدون عزم و اراده مردم امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۲۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار یعقوب علی نظری بابیان این مطلب که امواج اندیشه انقلاب اسلامی در جهان اسلام رو به گسترش است گفت: اگر امروز جبهه مقاومت فلسطین احیا شد به خاطر تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی بود و اگر ایران اسلامی نمی‌بود الآن نمی‌دانستیم اسرائیل کجای ممالک اسلامی بود و شعار نیل تا فرات خود را پیاده‌سازی می‌کردند.

وی در همین باره افزود: با تأسی از همین تفکر ناب اسلامی، جوانان لبنانی منسجم‌تر از گذشته شده‌اند، در افغانستان، سوریه، عراق و... خیلی از واقعیت‌های جنگِ نظامی، فرهنگی، عقیدتی و... ازجمله نماد‌های شیطانی و استکباری جهان یعنی آمریکا و اسرائیل و عامل دست‌نشانده آنان در منطقه روشن‌شده است.

وی با تشریح ابعاد جنگ اقتصادی دشمن، تحقیر و به یغما بردن ثروت ملی برخی کشور‌های عربی و لزوم مقاوم بودن در مقابل این هجمه که یک عرصه جهادی، انقلابی و اعتقادی است تصریح کرد: باید همه‌ی ممالک اسلامی به‌جز خدا و اسلام ناب در مقابل هیچ قدرت و اراده‌ای سر تعظیم فر نبرند و اقتصاد و اشتغال خود را مقام کنند و اقتصاد مقاومتی هم که مطالبه به‌حق رهبر انقلاب در این چند سال اخیر بوده هم بدون عزم، همت و اراده مردم امکان‌پذیر نیست.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به این‌که مقاومت بدون مردم ناممکن است اضافه کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی هم بودن حضور داوطلبانه قشر‌های مردمی میسر نبود، امروز هم در عرصه جنگ اقتصادی و مقاوم‌سازی اقتصاد و تسهیل آن نیاز و اعتماد مردم را می‌طلبد که تشکیل چنین کارگاهی‌هایی با ایجاد هسته‌های جهادی روستایی مقدمه‌ای بر تسهیل در اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی است.

سردار نظری گسترش قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان صالح‌آباد به پنج دهستان را بازوی توانمندی برای مسئولان دانست و بر تقویت آن تأکید کرد و گفت: این قرارگاه متشکل از خانوار روستایی، دهیاران، مدیران دولتی، مولوی، روحانیون و تسهیل گران در قالب هسته‌های جهادی است که باکار مطالعاتی و تشویق خانواده‌ها درزمینهٔ‌ی تحقق کار فرهنگی، تربیتی، سلامت روانی و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند تا ساختار زندگی مقاوم و فرزندان گلخانه‌ای بار نیایند.

وی در پایان احیای همه قنوات این شهرستان در سال ۹۸ را نمونه‌ی دیگری از مطالبه و مطالعات کارگروه اشتغال و کارگاه آموزش تسهیلگری و تشریح الگوی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی صالح‌آباد برشمرد و بر عزم مردمی و هم‌افزایی مسئولان اجرایی برای سرعت بخشیدن به عمران و آبادانی این شهرستان مرزی د. تأکید داشت.

گفتنی است: قرارگاه پیشرفت و آبادانی پنج دهستان شهرستان صالح‌آباد با حضور سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) راه‌اندازی و کارگاه آموزش تسهیلگری در راستای پیاده‌سازی و تشریح الگوی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال خانوار روستایی با عزم، همت و اداره مردمی ویژه مدیران دولتی، دهیاران، مولوی، امامان جماعات و تسهیلگران در سالن هفت‌تیر آموزش‌وپرورش در این منطقه مرزی به مدت دو روز دایر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها