مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سپاه استان از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته برای ۳ هزار و ۲۳۱ نفر بصورت مستقیم و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است
کد خبر: ۹۱۳۵۴۳۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اصغر عزیزی فر مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۶، هفدهم اردیبهشت ماه به نام بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

وی گفت: بسیج سازندگی در دو بخش عمرانی و در عرصه‌ی محرومیت زدایی مشغول به فعالیت بوده است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های عمرانی آغاز و تا به الان ۲ هزار و ۵۹۶ پروژه‌ی محرومیت زدایی عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان انجام شده که هدیه مقام معظم رهبری به این استان بوده است.

اجرای ۱۲۰ پروژه‌ی عمرانی عام المنفعه و زوده بازده


وی ادامه داد: ۱۲۰ پروژه‌ی عمرانی عام المنفعه و زوده بازده با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان انجام شده و همچنین توزیع پوشاک، توزیع مواد غذایی، توزیع بسته‌های لوازم التحریر، توزیع لوازم بهداشتی به تعداد ۳۶ هزار و ۷۰۰ بسته، ۳۷۰ قلم توزیع جهیزیه به نوعروسان و همچنین کمک هزینه به زنان سرپرست خانوار و بیماران صعب العلاج و ... در مناطق محروم روستایی انجام شده است.



اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر توسط سپاه کردستان


عزیزی فر با بیان اینکه بسیج سازندگی هر ساله در تحقق شعار سال نیز ورود پیدا می‌کند خاطر نشان کرد: این سازمان با در اختیار گذاشتن تسهیلات کم بازده، ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۱۶ بخش جهت ایجاد اشتغال واگذار گردیده که از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته برای ۳ هزار و ۲۳۱ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

به گفته‌ی مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان، زود بازده بودن، فرارگیر شدن و نداشتن پیچیدگی از مزایای این تسهیلات کم بازده به جوانان است که اکثرا در کار‌های پرورش ماکیان، بحث زنبور عسل، قارچ خوراکی، گلخانه‌های کوچک، مشاغل خانگی، صنایع دستی کشت زعفران و پرورش دام سبک و سنگین مشغول به کار هستند.

جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی

وی به بحث گروه‌های جهادی در سطح استان و اعتلای سازندگی و خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: تقویت پیوند‌های فکری بین گروه‌های جهادی، مسجد محور شدن خدمات اجتماعی، محرومیت زدایی و جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی و زمینه سازی جهت کادری در طراز انقلاب از اهداف تشکیل گروه‌های جهادی در سطح کشور و استان است.


وی ادامه داد: از سال ۹۶ حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در اردو‌های جهادی یک، سه، هفت و ده روزه برگزار که در ۴ بخش عمرانی، آموزشی، پزشکی و فرهنگی با توجه به ظرفیت آن‌ها مشغول به خدمت هستند که در هر منطقه با توجه به هدف آن حدود ۳ تا ۵ سال به ارائه خدمت می‌پردازند.


عزیزی فر به طرح کرامت اشاره کرد و گفت: بحث زیر ساخت و عمرانی این طرح به بسیج سازندگی واگذار شده که دو شهرستان سنندج و قروه نیزبه عنوان  پایلوت انتخاب گردیده است که ۴ طرح در دست اقدام و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ حدود ۶ طرح دیگر را نیز به سرانجام برسانیم که اعتبار برای این طرح‌ها حدود ۴ میلیارد تومان است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا به الان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: با توجه به حادثه‌ی سیل اخیری که در کشور اتفاق افتاد و طبق حسب دستور مقام معظم رهبری و کمک رسانی به مناطق سیل زده، گروهی از سپاه بیت المقدس کردستان به مناطق سیل زده اعزام شدند که ۳۵۰ واحد مسکونی در آن منطقه آسیب دیده بودند که با پشتیبانی سپاه استان لرستان و استان کردستان مشکلات حل شد و طبق بررسی‌هایی که انجام گردید ۶۱ روستا مسدود بود که با ازام اکیپ‌های مهندسی به آنجا ۶۱ راه بازگشایی و مشکلات حل شدند.


اعزام ۸ گروه اردو‌های جهادی پزشکی و سه گروه اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده


به گفته‌ی مسئول بسیج سازندگی سپاه بت المقدس استان کردستان در حادثه‌ی سیل اخیر ۸ گروه اردو‌های جهادی پزشکی و سه گروه اردوی جهادی دانشجویی به مناطق سیل زده و استان لرستان و کوهدشت شمالی اعزام شدند.

عزیزی فر به بحث محرومیت زدایی و کمک به مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد استان کردستان بسته شده بود حدود ۲۵۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان به بسیج سازندگی سپاه استان واگذار شده که تا به امروز ۱۳۰ واحد آن به مددجویان تحویل داده شد و مابقی آن را امیدواریم تا پایان خرداد ماه به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شود و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که در سال ۹۸ نیز ۲۵۰ واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد ساخته شود که به زودی کلنگ زنی آن آغاز می‌گردد.

بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی در کردستان

این مقام مسئول عنوان کرد: استان کردستان یکی از استان‌های درگیر سیل در کشور بوده که با توجه به حادثه‌ی سیل اخیر حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در آن تخریب شدند که طبق تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن استان کردستان منعقد شد حدود ۴۰۰ واحد آن به بسیج سازندگی استان واگذار گردید که با توجه به طرح جهاد همبستگی امیدواریم که ۴۰۰ مسجدی که در سطح استان کردستان از توان مالی برخوردار هستند طرح بازسازی این مسکن را بر عهده بگیرند و در اجرای هر کاسب یک کالای اساسی و با کمک خیرین لوازم خانگی را که در سیل اخیر آسیب دیده شده را برای هر خانوار آسیب دیده از سیل بازخرید کنیم.

وی در پایان به بحث ۴۰ هزار پروژه‌ی محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان از این تعداد ۱۲۰۰ پروژه می‌باشد که ۶۵۰ پروژه‌ی آن در حال اجرا و مابقی نیز طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان شهریور ماه ۹۸ به اتمام می‌رسد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات