نماینده جامعه معلولین شهرستان بافق در جمع طلاب پاره وقت:
نشست آشنایی طلاب با جامعه معلولین و خدمات آن با حضور خانم گرگیج در ساختمان قدیم حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۴۹۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا (س) نشست آشنایی طلاب با جامعه معلولین و خدمات آن با حضور خانم گرگیج در ساختمان قدیم حوزه برگزار شد.
در این نشست  گرگیج گفت: جامعه معلولین از سال ۱۳۸۱ تحت نظارت اداره بهزیستی استان یزد و با هزینه و حمایت‌های جامعه خیرین و کمک‌های مردمی به معلولین شروع به کار کرد.
وی افزود: معلولین در این مرکز به چند دسته تقسیم می‌شوند برخی معلول ذهنی، برخی معلول جسمی، روحی و برخی به خاطر ژنتیک و یا بعضا تصادفات هستند که در این بین تعدادی از آن‌ها مشغول به کار بوده و به جامعه خدمت می‌کنند.
این نماینده جامعه معلولین گفت: برخی معلولین توانمند بوده ولیکن برای آن‌ها کاری نیست و شرایط اقتصادی مناسبی هم ندارند که نیاز به کمک و پشتیبانی دارند که این افراد هم در سطح شهرستان و هم از روستا‌های اطراف می‌باشند.
  گرگیج اظهار کرد: مرکز «توانا» مربوط به پسران معلول می‌باشد که تاکنون فعالیت‌ها و موفقیت‌های چشمگیری داشته اند که اگر حمایت شوند بهتر و بیشتر می‌توانند استعداد‌ها و توانایی‌های خود را بروز دهند، ولی از آنجایی که این مرکز خصوصی است نیاز به پشتیبانی و حمایت مردم و دولت دارد.
وی گفت: طرح‌های جامعه معلولین عبارتند از: کار‌های خدماتی در زمینه جوشکاری، تعمیرکاری، سرویس کاری، آرایشگری، آشپزی و ... که در هر کدام از این زمینه‌ها بعنوان کمک‌های مالی استفاده کرد.
گرگیج افزود: جامعه معلولین یک صندوق مخصوص هم دارد که می‌توان کمک‌های مالی را از طریق آن جمع آوری نمود و در کنار آن با توجه به اینکه این افراد جزئی از جامعه ما بوده و بین ما زندگی می‌کنند و نیاز به کمک و حمایت دارند با جمع آوری درب بطری‌های پلاستیکی و اعطای آن به جامعه معلولین، و یا اهدای وسایل دست دوم از جمله فرش، مبل، صندلی و ... از کمک‌هایی است که شهروندان می‌توانند در این زمینه کمکی هز چند کوچک، ولی مؤثر در راستای توانمندی جامعه معلولین داشته باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات