مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی:

تفکر جهادی بر کشور حاکم باشد هیچ بن بستی نخواهیم داشت/ 540 گروه جهادی در آذربایجان شرقی وجود دارد

مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تفکر جهادی و ترویج آن در کشور، اظهارداشت: تفکر جهادی بر کشور حاکم باشد هیچ بن بستی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۳۵۵۶۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسکندری ساعتی پیش در جمع خبرنگاران افزود: هر جا کشورمان به این تفکر و حرکت جهادی تکیه کرده موفقیت هایی داشته است و توانستیم مشکلات را با آن پشت سر بگذاریم.

وی تفکر جهادی را یادگار شهدا خواند و اضافه کرد: شهدا با این تفکر و حرکت در دوران دفاع مقدس حماسه ساز شدند و تاکید رهبر فرزانه انقلاب امروز به استفاده از ظرفیت جوانان برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بر همین مبناست.

اسکندری ادامه داد: در سیل اخیر نیز اگر حضور جوانان و گروه های جهادی را در مناطق سیل زده در خدمات رسانی به مردم سیل زده شاهد هستیم همین تفکر را به عینه می بینیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا در ادامه به اهداف و تشریح برنامه های سازمان بسیج سازندگی پرداخت و گفت: مهم ترین هدف بسیج سازندگی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از ظرفیت این نیروی عظیم برای محرئمیت زدایی است.

تفکر جهادی بر کشور حاکم باشد هیچ بن بستی نخواهیم داشت/ 540 گروه جهادی در آذربایجان شرقی وجود دارد

اسکندری اشتغال زایی و شناسایی عرصه های مختلف اشتغال زودبازده را از دیگر اهداف و اولویت های بسیج سازندگی عنوان و بیان کرد: با توجه به فراگیر بودن بسیج در جامعه و عمومی بودن طرح ها ایجاد اشتغال در این راستا برای بسیج سازندگی برای تاثیر اجتماعی آن از مهم ترین اولویت هاست.

وی از وجود 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در سایه فراگیر بودن بسیج و پای کار آوردن جوانان و مشارکت دادن آن ها در محرومیت زدایی این گروه ها در مناطق مختلف و در تخصص های متفاوت فعالیت دارند که 144 گروه آن سال 97 شکل گرفته است.

اسکندری همچنین ایجاد 319 واحد کوچک اقتصادی(پرورش زنبور، ماهی، قارج، صنایع دستی و ...)، اعزام 267 تیم پزشکی به مناطق محرم، ساخت 145 خانه محروم طی تفاهم نامه کمیته امداد برای مددجویان، 32 طرح محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی و اجرای 15 طرح کرامت را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه عاشورا در سال گذشته برشمرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا توجه به فعالیت گروه های جهادی محله و مسجد محور از برنامه های بسیج سازندگی برای سال جاری اعلام و اظهارداشت: تلاش داریم با تشکیل گروه های جهادی در پایگاه ها و مساجد امور مربوط به محلات را به گروه جهادی آن محله محول کنیم تا بتوانیم با هزینه کم بازده بیشتری را در کوتاه مدت شاهد باشیم.

اسکندری همچنین از ساخت یکهزار و 800 واحد مسکن خبر داد و گفت: یکهزار واحد از این مسکن ها طی تفاهم نامه با کمیته امداد، 500 واحد طی تفاهم نامه با بهزیستی و 300 واحد مسکن روستایی طی تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب در سال 98 ساخته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار