رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به اینکه سایت دیوار و شیپور محل جولان کلاهبرداران اینترنتی شده است ، گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه حتماً کالا را رویت نمایند و مطمئن شوند که کالای خریداری شده برای آنها ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۵۵۸۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان اظهار داشت: امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهایی خاصی صورت می‌گیرد و عدم آگاهی برخی از شهروندان در هنگام خرید کالا از سایت‌های فروشگاهی" دیوارو شیپور" باعث شده آمار قربانیان و مالباختگان در این حوزه بیشترشود.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام مراجعه به سایت دیوار و شیپور باید مراقب کلاهبرداری های گسترده توسط سودجو باشند، افزود: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس و کالا در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس و کالا در فضای مجازی  اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمایند.

وی در ادامه گفت: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالاهایی با قیمت‌های پایین‌تر ازعرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

این مقام ارشد انتظامی با هشدار به شهروندان که هنگام معامله از طریق سایت‌های مجازی بسیار مراقب باشند، افزود: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند، لذا لازم است هموطنان در انجام معاملات، صرفاً به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکنند.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به طمع و فرصت طلبی بیش از حد برخی افراد برای خرید کالا و اجناس ارزان قیمت، گفت: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آن‌ها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص  کالای مسرقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد می‌باشد

وی با بیان اینکه اعتماد نابجا شهروندان در فضای مجازی بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌نماید. افزود: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند و قبل از واریز وجه حتماً کالا را رویت نمایند و مطمئن شوند که کالا برای آنها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا زنجان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش‌های مردمی اعلام نمایند 

 

ارسال نظرات