مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه:

رمضان، ماه آزمایش بندگی و رشد معنوی است

حجت الاسلام محمدی گفت: این ماه پرفضیلت، فرصتی است تا انسان بندگی خود را در بوته آزمایش قرار داده و رشد معنوی یابد ، در این ماه سختی داریم ولی خوشی پس از سختی ها نیز شیرین است.
کد خبر: ۹۱۳۵۵۸۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ؛حجت الاسلام مهدی محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: این ماه پرفضیلت، فرصتی است تا انسان بندگی خود را در بوته آزمایش قرار داده و رشد معنوی یابد ، در این ماه سختی داریم ولی خوشی پس از سختی ها نیز شیرین است.
وی افزود: برای رسیدن به هر خواسته ای باید تلاش کرد و در این ماه مبارک ، برای رضایت خداوند از خیلی حلال ها مثل خوردن و آشامیدن باید در مدت مشخصی پرهیز کرد و هر کار خیر ما در این ایام روزه داری ، ثواب چندبرابری دارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اعمال سفارش شده در این ماه بیان کرد: رمضان بهار قرآن است ماهى که قرآن‏، براى راهنمایى مردم از جهالت شرک و بت پرستی و شناخت حق و باطل‏، در آن نازل شده است، پس خواندن قرآن و درک مفاهيم بلند آن جزو بهترين عبادت ها محسوب میشود.
وی ادامه داد: در روایات آمده است که این ماه نزد خدا، بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب هایش بهترین شب ها و ساعت هایش بهترین ساعات است پس تا حد توان باید کار خداپسندانه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در روایات آمده است درهاى بهشت در این ماه بسته نمی شود و سفره رحمت و مغفرت الهی به حدی گسترده است که همه انسانها را به سوی خود فرا می خواند.
وی افزود: روزه يکی از ستون های دين در کنار نماز، زکات، حج و ولايت است و وسیله ای برای سنجش استواری دين مومن است.
حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: البته روزه داری فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست بلکه دوری از رذايل اخلاقی و ترک معصيت نیز باید توسط بندگان رعایت شود.
وی خاطرنشان کرد: دعا کردن و استغفار نیز از دیگر اعمال این ماه است ، اهميت دعا در اسلام به عنوان اسلحه مومن مورد تاکید است و دعا برای توفيق عبادت، دعا برای درک ليله القدر و دعا برای درک شب عيد فطر سفارش شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار