خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: طرح ویژه تبلیغی در مناطق سیل‌زده لرستان با اعزام مبلغان علوم دینی به این مناطق اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۰۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی افزود: این طرح که از ابتدای ماه رمضان در مناطق سیل زده لرستان اجرایی می‌شود، به صورت شبکه‌ای در چند لایه تعریف شده و تمامی مناطق سیل زده که نیاز به روحانی دارند را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به تشکیل مقر‌های فرهنگی با محوریت مساجد در تمام روستا‌ها و محله‌های مناطق سیل زده گفت: در محله‌های فاقد مسجد، این مقر فرهنگی با محوریت مدرسه، کانون فرهنگی هنری یا بسیج محله ایجاد و برنامه‌های فرهنگی تبلیغی ویژه در ایام ماه رمضان اجرا می‌شود.
 
وی اظهار داشت: در هر مقر ۲ روحانی مستقر می‌شوند که علاوه بر کار‌های فرهنگی تبلیغی؛ رفع نیازمندی خانواده ها، آبادانی محله‌ها و کمک‌رسانی به خانواده‌های سیل زده با محوریت این گروه‌ها انجام می‌شود.
 
عزت زمانی تاکید کرد: با ایجاد این مقرها، کار وسیع فرهنگی، تبلیغی و خدمت رسانی در مناطق سیل زده با پشتیبانی و محوریت مردم و مساجد انجام خواهد شد.
 
وی استفاده و استقرار مشاوران و متخصصان حوزه کودکان را از جمله ویژگی‌های این مقر‌ها دانست و ادامه داد: این مشاوران و کارشناسان با توجه به نیاز هر منطقه مستقر شده و به صورت گردشی در مقر‌ها حضور پیدا می‌کنند تا پاسخگوی نیاز‌های فرهنگی و مشاوره‌ای اهالی مناطق سیل زده باشند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آمادگی ۴۴۰ طلبه برادر و خواهر برای فعالیت فرهنگی و تبلیغی در مناطق سیل زده لرستان افزود: در این طرح، تمام روستا‌ها از جمله روستا‌های کم جمعیت تحت پوشش گروه‌های تبلیغی قرار می‌گیرند و ساماندهی مناسبی برای پوشش تمام این مناطق انجام شده است.
 
بارندگی‌ها هفته‌های نخست سال جدید، تعداد زیادی از استان‌ها و شهر‌های کشور را با آبگرفتگی معابر و سیلاب مواجه کرد که خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و عمرانی استان‌های مختلف به ویژه لرستان، گلستان و خوزستان وارد آورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها