خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

فضای مجازی بلای جان نسل جوان شده است

مرجع تقلید شیعیان گفت: فضای مجازی تبدیل به بلای جان جمهوری اسلامی و نسل جوان شده است، یکی از آفات آن شایعه پراکنی است و دشمن تلاش می‌کند با ترویج شایعه در فضای مجازی به مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازد.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۱۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد اظهار داشت: پیامبر (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه‌ای قرائت کرده است که در پایان و وسط خطبه امیرالمؤمنین (ع) فرمود: یا رسول‌الله بهترین عمل در این ماه چیست که پیامبر (ص) فرمود: انسان در این ماه گناه نکند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت ماه رمضان افزود: اگر در ماه شعبان و رجب انسان گناه کرده است باید مراقب باشد در ماه رمضان گناه نکند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بهترین عمل در ماه رمضان گناه نکردن است، اگر در این ماه گناه نکنیم و ماه بعدی هم گناهی انجام ندهیم معنویت انسان افزایش پیدا می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر ارزش و اهمیت گناه نکردن تصریح کرد: اگر انسان ۴۰ شبانه روز از گناه خالص باشد درب‌های حکمت به روی وی باز می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره ارزش و اهمیت جهاد عنوان کرد: افرادی که نسبت به جهاد بی‌توجه هستند مشخص است که دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهند و عمل آن‌ها عمل خوبی نیست.

وی با اشاره به قرائت آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: دنیا با همه جلوه‌های برترش از بین می‌رود، ولی آخرت ماندگار و همیشگی است و هیچ گاه از بین نمی‌رود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: فضای مجازی تبدیل به بلای جان جمهوری اسلامی، نسل جوان، دختران و پسران شده است، یکی از آفات آن شایعه پراکنی است و دشمن تلاش می‌کند با ترویج شایعه در فضای مجازی به مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در مراسم معنوی عمره و در کنار قبر پیامبر (ص) بودم که افرادی که در نزدیکی قبر حضور داشتند گفتند بوسیدن قبر ایراد دارد، پاسخ دادم که نفس یوسف از دور مؤثر بود و آن پیراهن شفاگر شد کسانی که دارای مراتب بالا و عالی هستند در علم مؤثر بوده و تاثیراتی ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: ضریح و آهن کاره‌ای نیست، ولی تماس از این ضریح صورت می‌گیرد و اراده رسول خدا (ص) موثر است، پیامبر (ص) با آب دهان خویش چشم امیرالمؤمنین (ع) را شفا دادند و حضرت عیسی (ع) نیز بیماران را شفا می‌داد و این قدرت و این ولایت از سوی خداوند به بندگان عطا می‌شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه گفت: خداوند می‌فرماید اگر پیامبر (ص) را یاری ندهید قومی دیگر یاری می‌دهند، پیامبر (ص) حدیثی قرائت کردند و فرمودند که قومی وجود دارد که من را یاری می‌دهد که قوم سلمان است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: افتحار ما ایرانی‌ها این است که مصداق این آیه هستیم به شرطی که در خدمت رسول خدا (ص) باشیم، محدثان و فق‌ها اکثراً ایرانی هستند و این سبب افتخار است که ایرانی‌ها توانستند به اسلام عمل کنند، این موضوع نژادپرستی نیست بلکه ما ایرانی‌ها نوکر اسلام هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از زمانی که ایرانی‌ها اسلام آوردند محدث، محقق و فقیه شدند و این موضوع سبب افتخار است که در خدمت اسلام هستیم.
ارسال نظرات