معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمبود معلم در کشور به یک معضل تبدیل شده است که هر ساله بر آن افزوده می شود، گفت: در استان مرکزی 3300 معلم کمبود داریم.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۱۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش این استان، با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای اصلی این شورا باید توجه به مسائل تربیتی و تحصیلی باشد، کمبود معلم را یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان دانست و گفت: در استان مرکزی 3300 معلم کمبود داریم که در این شورا و کارگروه های تخصصی دیگر باید بررسی کنیم که چگونه می توان این خلاء را پر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمبود معلم در کشور به یک معضل تبدیل شده است که هر ساله بر آن افزوده می شود، گفت: بخشی از این معضل مربوط به تصمیمات ملی است که باید از طریق این شورا به کشور انتقال داده شود.

وی افزود: باید سرانه آموزشی استان نیز مرود بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه میزان شاخص های سرانه آموزشی استان با سطح ملی تطبیق دارد چراکه این شاخص ها 15 سال قبل مصوب شده که دیگر پاسخگوی شرایط فعلی نیست و باید به روز رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام فراغت دانش آموزان گفت: در آستانه تعطیلی مدارس هستیم و مسئولان باید برنامه ریزی مناسبی برای 240 هزار دانش آموز استان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

کمبود معلم چالش جدی آموزش‌وپرورش استان

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به مسئله کمبود معلم در استان گفت: بازنشستگی 850 معلم و تفاضل نقل و انتقالات خارج استان 100 نفربرای مهرماه امسال خواهد بود. از سوی دیگر ورودی اشتغال مهرماه 118 نفر خواهد بود همچنین 811 نیروی استخدام پیمانی وارد مجموعه آموزش و پرورش استان خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه به دلیل کمبود معلم در مدارس ناچار بسیاری از مسئولیت ها در اداره آموزش و پرورش خالی مانده و اولویت در تامین معلم مورد نیاز است، بیان داشت: این موضوع باعث ایجاد مشکلات حقوقی برای مجموعه شده و در صورت بروز اتفاقی ناگوار باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشیم.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم خلاء نیرو را از طریق ظرفیت هایی چون خیرین و مشارکت ها پر کنیم و به لطف تلاش ها هم اکنون آموزش و پرورش استان استخوان بندی محکمی دارد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی:

حضور 256 ورزشکار فرهنگی رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور

دمنه معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه با اشاره به سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور گفت: این برنامه ملی با هدف توانمندی و ارتقای سطح علمی و عملی معلمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 256 ورزشکار در این رقابت ها شرکت می کنند، افزود: این برنامه آورده های خوبی برای استان به همراه خواهد داشت از جمله اینکه استان را از حالت رکود علمی خارج کرده و باعث آورده های اقتصادی در حوزه گردشگری و معرفی مفاخر برای استان خواهد داشت.

 انتهای پیام/   

ارسال نظرات