عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان با استقبال از اقدام جدید معاونت سینمایی دراعلام بودجه های اختصاص یافته به زیر مجموعه های سازمان سینمایی ،اظهار امیدواری کرد که ماموریت های مراکز جهت دریافت بودجه اعلام شود.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۹۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما و عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان شفافیت مالی را لازمه عملکرد نهادهای دولتی عنوان کرد: شفافیت در عملکرد مالی سازمان سینمایی می‌تواند به اهالی سینما، علاقمندان سینمای ایران و ناظرین کمک کند تا به راحتی از طریق شفاف‌سازی صورت گرفته، فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی مسئولان سینمایی را رصد کنند. فکر می کردم اگر این شفاف سازی در کل نظام اتفاق بیفتد ، آیا با جلوگیری از غارت اموال عمومی در سطح کلان و اجرای ماموریت ها روبرو نخواهیم بود؟

 
فکر می کردم اگر این شفاف سازی در کل نظام اتفاق بیفتد ، آیا با جلوگیری از غارت اموال عمومی در سطح کلان و اجرای ماموریت ها روبرو نخواهیم بود؟
 
 

موسوی در ادامه گفت: تاکنون تخصیص بودجه‌ها به پروژه‌ها با نام افراد مشخص می‌شد، اکنون با اقدام جدید سازمان سینمایی، می‌توان عملکرد مسئولان سینمایی را به دقت رصد کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با این اقدام می‌توان دانست که فلان مدیر در فلان قسمت زیر مجموعه‌اش چه فعالیت درست یا نادرستی داشته‌است. تعیین و اعلام ماموریتهای زیر مجموعه‌ها، در دقت به نظارت اهالی سینما به این موسسات که به گمان من بخشی از دلایل شفاف‌سازی است می‌تواند  موثر باشد.

تهیه‌کننده فیلم «جنگ نفتکشها» تصریح کرد: از وجوه دیگر این شفاف‌سازی‌ها، کاهش تقاضای غیر معقول از مسئولان سینما است.

بیشتر بخوانید

موسوی در این‌باره خاطر نشان کرد: به این معنی که وقتی مشخص است مثلا موسسه سینما شهر وظیفه‌اش در قبال بودجه دریافتی سر و سامان دادن و تغییر سالنهای سینما است، برخی باصطلاح سوبسید بگیران ! پیگیر اقدام دیگری از این موسسه نیستند و وقت خودشان و مسئولان را تلف نمی‌کنند. 

بودجه برنامه صرفا باید صرف اهداف تعیین شده بشود

اتفاق دیگری که در این شفاف‌سازی وجود دارد‌، جدا کردن بودجه برنامه‌ها با هزینه‌های پشتیبانی است که از جیب به جیب کردن جلوگیری می‌کند و بودجه برنامه صرفا باید صرف اهداف تعیین شده بشود.

موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیران بخشهای مختلف معاونت سینمایی نیز با شفاف سازی فعالیتهای خود، بتوانند پاسخگوی بودجه دریافتی برای ماموریت‌های محوله باشند.

ارسال نظرات