خبرهای داغ:
معاونت بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان خبرداد

ارسال بیست و پنجمین کمک های هندیجان به سیل زدگان

معاونت بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان گفت: در راستای کمک رسانی به مردم سیل زده خوزستان، بیست و پنجمین محموله کمک های جمع آوری شده مردم هندیجان و بسیجیان برای مناطق سیل زده حمیدیه و سوسنگرد با برنامه ریزی ناحیه سپاه هندیجان ارسال شدند.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۴۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

پاسدار صادق بحرکانی در شب سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد: با پیگیرهای مستمر ناحیه سپاه و مشارکت های مردمی و گروه جهادی شهید نصرالله گشتیل تاکنون ۲۵محموله کمک های مردمی شامل آب معدنی ، پتو ، نان محلی ، کنسرو، گونی خالی ، برنج ، قند و چای، پوشاک ووسایل بهداشتی و همکاری تعدادی از طوایف هندیجان با برنامه ریزی و هماهنگی ناحیه سپاه به مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال شدند.

وی افزود : در راستای کمک رسانی به مناطق محروم روستایی هندیجان با پیگیری بسیج سازندگی ناحیه پروژه باز سازی و مرمت مسجدروستای سرخره از توابع شهرستان هندیجان انجام گرفته است.

 

وی بابیان مساحت و هزینه باز سازی مسجد روستای سرخره هندیجان گفت: باز سازی مسجد روستای سرخره با هزینه بالغ بر ۲۰میلیون تومان است که در این باره گروه جهادی بسیج در این امر خداپسندانه همکاری با بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان داشته است.

پاسدار بحرکانی معاونت بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد: در ادامه خدمات رسانی شایسته به مناطق محروم روستایی ، پروژه تاسیسات آب رسانی و حوضچه در روستای حسین آباد هندیجان به مساحت ۱۱۵مترکلنگ زنی شده که هزینه ساخت آن بالغ بر ۲۰میلیون تومان است.

وی بااشاره به پیگیری طرح های محرومیت زدایی شهری و روستایی هندیجان بیان کرد: با جدیت پیگیر طرح ها و پروژه های عمرانی برای مناطق محروم روستایی و شهری هندیجان با هماهنگی و مشارکت های مردمی هستیم و هر جا نیاز باشد پای کار خواهیم بود.

 

معاونت بسیج سازندگی ناحیه سپاه هندیجان تاکید داشت : برای رفع محرومیت زدایی و خدمات رسانی سازنده به مستمندان و نیازمندان با تمام وجود سپاه هندیجان آماده همکاری و مشارکت در این کارهای خداپسندانه است و از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.

پاسدار صادق بحرکانی ضمن تقدیر از گروه های جهادی افزود : در طول این چند سال خدمات به مناطق محروم ، گروههای جهادی به شکل های مختلف همکاری با بسیج سازندگی داشتند و همچنان اینگونه همکارهای ادامه دارد که از تلاش بسیجیان و خیرین هندیجان تقدیر و تشکر می شود.

 

وی بااشاره به جمع آوری خوب کمک های مردمی اظهار کرد : مردم هندیجان و بسیجیان به صورت خودجوش از ابتدای طغیان سیل در مناطق خوزستان کمک های خوبی جمع آوری و ارسال نمودند و در این باره موکب های پخت غذا به مناطق سیل زده با تلاش مردم هندیجان راه اندازی شد و مردم شهرستان در همه برنامه پای کار هستند.

 

همچنین آئین افتتاحیه ماه مبارک رمضان در ناحیه سپاه هندیجان با حضور فرمانده ناحیه ، معاونت تعلیم و تربیت ناحیه ،پایوران و سربازان وظیفه از طرف نمایندگی ولی فقیه ناحیه سپاه هندیجان همراه با تلاوت قرآن و کلاس اخلاق شرح دعای افتتاح ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ، حجت الاسلام والمسلمین حبیب حیدریان نژاد معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد : یکی از سفارشات مهم و تاثیر گذار در آغازین روز ماه مبارک رمضان خطبه شعبانیه است که پیامبر مکرم اسلام در این باره تاکیدات فراوانی دارد. 
 
وی افزود: روایت شده  در جمعه آخر ماه شعبان برای  استقبال از ماه مبارک رمضان فرازهایی از خطبه شعبانیه بازگو می شود که در اصل خطبه شعبانیه هم تربیتی و تعلیمی است که در ماه مبارک رمضان چطور خود سازی کنیم.
 
وی بابیان معنی لغتی رمضان گفت: رمضان کلمه ایی سرشار از معرفت و رحمت و مغفرت است یعنی رمضان جسما و روحی انسان را خودسازی می کند و  رمضان در لغت عربی یعنی کسی که چیزی دستش باشد و آن را فشرده سازی کند برای تقرب به خداوند متعال است.
 
حیدریان نژاد  معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد : روایت شده بهترین ماه رمضان، روزه گرفتن در تابستان و هوای گرم است که ثوابی دوچندان دارد وهمچنین ماه مبارک رمضان ماهی که اول و آخرش سعادتمندی و رستگاری به معبود و سراسر بخش و عفو و پاکی است.
 
وی بااشاره به ارزش والای ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ماها بیان کرد: ماه مبارک رمضان شب و روزش بهترین ماههای طول سال است و انسان ها به مهمانی خدواند سبحان می روند و خدواند میزبان است و همچنین یکی از ویژگی ها ماه مبارک رمضان، نفس کشیدن، خوابیدن و قرآن خواندن سراسر ثواب دارد و مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد. 
 
حیدریان نژاد اظهار داشت : خداوند و اهل بیت (ع) و خود پیامبر اسلام (ص) سفارش فرمودند که از فرصت های بدست آمده در ماه مبارک رمضان بهترین بهره ها را باید برد و زیاد قرآن خوانده و انفاق شود، خداوند در این ماه تمام گناهان بندگان روزه دار را مورد آمرزش خود قرار می دهد.
 
معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان تاکید کرد: ماه مبارک رمضان بهترین شب همان لیلی القدر شبی که از هزاران ماه برتری دارد و همه ماها بایستی قدر دان این ماه پر خیر و برکت و رحمت و مغفرت باشیم. 
 
حیدریان نژاد افزود: تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان به اندازه یک ختم قرآن است ماها نباید در این ماه غافل از اعمال خود شویم همه ماها مهمان خدا هستیم و به نورانیت خداوند متصل هستیم .
 
در ناحیه سپاه از ابتدای ماه مبارک رمضان به ترتیب کلاس اخلاقی ، و قراعت قرآن برای پایوران و سربازان تا پایان ماه مبارک رمضان با نظم ادامه خواهد داشت.
 
همچنین در ادامه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی  جمع خوانی قرآن کریم به منظور هر چه باشکوهتر این سنت حسنه در روز هفتم ماه مبارک رمضان بصورت پخش زنده از صداوسیمای خوزستان در شهرستان هندیجان برگزار شد.
 
سرهنگ دوم پاسدار عبدالحسن بعنونی نژاد فرمانده ناحیه سپاه هندیجان اظهار داشت : با حضور حداکثری آحاد  مردم شریف و نجیب ، بسیحیان ، خانواده های معظم شهدا، رزمندگان اسلام و هیات های مذهبی هندیجان باشکوه خاصی مراسم جمع خوانی قرآن کریم با پخش زنده  صداوسیمای خوزستان  در شهرستان هندیجان با همکاری تاثیرگذار امام جمعه محترم و اداره تبلیغاتی اسلامی بر گزار خواهد شد.
 
 
وی افزود : با همکاری خوب پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری و هیات فاطمیون(س)شهرستان از ابتدای ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم همراه با تفسیر موضوعی قرآن به نیت ظهور حضرت امام مهدی (عج) در مسجد جامع هندیجان برگزار می شود.
 
 
وی بابیان برگزاری محفل انس با قرآن در هندیجان گفت: محفل انس با قرآن کریم همه روزه درماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی امام جمعه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع با حضور نمازگزاران گرامی اجرا می شود.
 
سرهنگ پاسدار بعنونی نژاد فرمانده ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد : ماه مبارک رمضان بهترین فرصت مناسب برای یادگیری قرآن است که همه ماها بایستی در فراگیری و قراعت قرآن تلاش دوچندانی داشته باشیم .
 
 
وی بااشاره به برگزاری کلاس های قرآنی در سطح هندیجان و پایگاههای مقاومت بسیج بیان کرد : با شروع ماه مبارک رمضان بسیحیان پایگاههای مقاومت بسیج در برنامه های قرآنی حضور فعال داشته باشند و بهترین پناهگاه هر فردی خداوند متعال و قرآن کریم است.
 
فرمانده ناحیه سپاه هندیجان تاکید داشت: قرآن بهترین راهنمای رستگاری و روشنایی راه در زندگی است و همه ماها نباید از قرآن غافل باشیم وهمچنین  ماه مبارک رمضان از بهترین ماههای خداوند است. 
 
سرهنگ بعنونی نژاد اظهار کرد : در ناحیه سپاه و حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج محافل قرآنی همراه با تفسیر تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و همچنین کلاس اخلاقی و نور مبین قرآن  در حال اجراء شدن هست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها