مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری از اعزام 110گروه جهادی به مناطق محروم استان و خدمت رسانی 20گروه جهادی در منطقه سیل زده شهرستان شوشتر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۵۷۶۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی سازمان بسیج سازندگی، 17 اردیبهشت 79 به فرمان رهبر انقلاب تاسیس شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی الگوی کار و اقدام جهادی و مدیریت انقلابی است که بن بستی در آن وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد درخشان بسیج سازندگی در سطح کشور و همچنین اقدامات صورت گرفته در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال و راه اندازی کارگاه های زودبازده، محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل گوشه ای از خدمت رسانی جهادی از سوی بسیج سازندگی است.

سرهنگ فولادی به حضور 20گروه جهادی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در منطقه سیل زده شهرستان شوشتر استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از تاریخ 12 فروردین 98 تا دوم اردیبهشت ماه، جهادگران سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری به یاری هموطنان سیل زده در شهرستان شوشتر بویژه منطقه شعیبیه شتافتند و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی و توزیع اقلام و ارائه خدمات مختلف آنها را یاری رساندند.

مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خدمت رسانی به 35هزار نفر با حضور 5تیم در حوزه بهداشت و سلامت انسان و دام، از دیگر خدمات ارائه شده در مناطق سیل زده از سوی جهادگران استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

وی همچنین از انتقال تجهیزات و ماشین آلات مهندسی همچون؛ سرویس بهداشتی و حمام سیار، جرثقیل، بیل مکانیکی، لودر، غلتک، بولدوزر، بیل بکهو، کامیون کمپرسی، تانکر آب، انواع پمپ و کف‌کش، انواع لجن‌کش، قایق، موتور برق، و ... به مناطق سیل زده خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث 40 سیل‌بند، 16 پل ارتباطی و بازسازی 68 راه دسترسی از دیگر خدمات جهادگران سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در مناطق سیل زده خوزستان است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین خدمات فرهنگی ارائه شده در مناطق سیل زده و برگزاری جشن نیمه شعبان در جمع سیل زدگان را یادآوری نمود و از عملکرد رسانه ای اصحاب رسانه و مطبوعات در پوشش اقدامات جهادگران و سیل همدلی مردم استان چهارمحال و بختیاری با هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

فولادی، استقرار موکب در منطقه سیل زده و پخت توزیع غذای گرم و نان تازه بین سیل زدگان را از دیگر خدمات جهادی در یاری رسانی به هموطنان در شهرستان شوشتر استان خوزستان برشمرد.

وی در پایان گفت: حضور مستمر فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و هیئت رئیسه سپاه استان چهارمحال و بختیاری در مناطق سیل زده، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهداء، بازدید مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری از منطقه سیل زده از نقاط قوت حضور جهادگران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بعنوان مُعین شهرستان شوشتر در حادثه سیل های اخیر بود.

فولادی همچنین به برنامه های بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: به مناسبت روز بسیج سازندگی 110 گروه جهادی برای ارائه خدمات مختلف به مناطق محروم استان اعزام و همچنین بیش از 50 طرح اقتصاد مقاومتی  نیز در استان افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات